Facebook lucreaza la un motor de cautare
De cand Google a reusit sa personalizeze rezultatele cautarilor cu ajutorul informatiilor postate de prieteni pe Google+, au reinceput sa circule pe internet zvonuri referitoare la un motor de cautare marca Facebook.
Pornind de la un raport al celor de la Businessweek, se pare ca exista deja o echipa de 20 de ingineri, condusi de un fost programator de la Google, care lucreaza la un serviciu performant de cautare in interiorul Facebook. Avand in vedere amalgamul de informatie personalizata postata zilnic de milioanele de utilizatori, la care se mai adauga like-urile aplicate pe diverse site-uri de pe internet, cu siguranta ideea de a indexa acest volum de informatii nu este absurda.
Desi Facebook a refuzat sa comenteze in jurul speculatiilor, dat fiind volumul de atentie orientat catre cautarile semantice si personalizate, care in timp ofera rezultate mult mai utile pentru internauti, un astfel de engine ar fi o etapa previzibila in viitorul produselor Facebook.
Daca este sa avem in vedere volumul de timp pe care il petrec foarte multi dintre noi zilnic pe Facebook combinat cu faptul ca are mari sanse sa devanseze Google ca popularitate, un motor de cautare mult mai util integrat in pagina principala i-ar intari cu siguranta pozitia de lider.