24 feb. 2012 | 13:26

Apple a castigat inca o lupta in China, dar nu tot razboiul

ACTUALITATE
Apple a castigat inca o lupta in China, dar nu tot razboiul

china-ipad-dispute

iPad-ul se poate comercializa in China fara nici un fel de probleme, dupa ce in aceste zile un tribunal din Shanghai a respins cererea de interzicere preliminara a comercializarii tabletelor Apple pana se finalizeaza cazul.

Desi Tribunalul din Shanghai nu le-a dat dreptate celor de la Apple pe subiectul daca detin sau nu trademark-ul iPad in China, cazul Proview International Holdings vs. Apple Inc. a suferit. Asadar, Tribunalul a refuzat interzicerea comercializarii tabletei la cererea Proview.

Aceasta decizie ramane valbila pana ce un caz separat pe acelasi subiect din Guangdon – China se va finaliza. Respectivul proces din provincia Guangdong este de fapt vital in  luarea unei decizii referitoare la comercializarea in continuare a iPad-urilor actuale si viitoare.

In ceea ce priveste dreptatea pe care o are Apple pe acest subiect, aparent mai multe agentii de stiri au vazut un contract de acum doi ani prin care Apple a achizitionat contra sumei de 35.000 lire sterline drepturile de utilizarea a trademark-ului iPad in cateva tari din Asia preum Coreea de Sus, Tailanda, Singapore si, cel mai important, China. Chiar si in aceste conditii insa, Proview sustine in continuare ca trebuie sa primeasca compensatii financiare de o valoare nespecificata pentru ca Apple sa continua sa vand iPad-uri in China.

Dubios e ca si un Tribunal din Shanghai a confirmat validitatea actului mentionat mai sus prin care Apple detine drepturile de comercializare, din pacate, nu acelasi lucru s-a intamplat intr-un tribunal din China continentala.

Daca argumentul legal si corect nu a functionat in tribunalul din China, Qu Miao, avocatul Apple a inceput sa aduca in tribunal in aceste zile argumente financiare. ,,O interzicere a comercializarii iPad-ului in China, pe langa faptul ca ar avea un efect dezastruos asupra profitului companiei, ar afecta negativ economia Chinei. Popularitatea tabletei, prin taxe platite si locuri de munca create pentru a o fabrica s-a concretizat intr-un beneficiu finaciar major pentru aceasta tara.”  Pe un ton mai putin linistit, acelasi avocat a afirmat despre cei de la Proview ,,Nu au nici o piata, nu vand nimic, nu au clienti. Nu au nimic. In schimb, iPad-ul este asa de popular, incat nu il putem fabrica suficient de repede. Trebuie sa ne gandim la binele public.”