Chiar daca aparent din ce in ce mai multi utilizatori ajung sa cumpere continut original din diverse motive, cel mai important fiind gamingul online si boom-ul consolelor, din pacate 2011 a fost un an mai slab ca 2010 din toate punctele de vedere, in special pentru vazarile de jocuri.
NPD, o organizatie de renume din domeniul statisticii, dupa un studiu amanuntit in ceea ce priveste cifrele de vanzare de pe ultimul an a ajuns la un set de concluzii surprinzatoare.
In luna decembrie 2011, vanzarile de jocuri au alunecat cu 21% fata de anul din urma, au fost de 3,99 miliarde.
Per ansamblu, intregul an a fost mai slab cu 8% fata de 2010 in ceea ce priveste vanzarile de jocuri. Daca e sa luam in calcul si comercializarea de continut in format digital digital, abonamente la MMORPG-uri, achizitii in-game plus alte metode de a cheltui online banii pe jocuri, cele 16,3 miliarde dolari reprezinta o cifra cu 2% mai mica decat in 2010.
Vanzarile de hardware au primit o lovitura si mai mare sub forma unei scaderi de 28 procente, in timp ce accesoriile au scazut cu 27%.
Pe de alta parte, daca mai avea cineva o dilema in legatura cu numele jocului care s-a comercializat cel mai bine in ultimul an, Call Of Duty Modern Warfare 3 a ajuns pe primul loc si in topul celor de la NPD.