Statistici pentru fani: iPad castiga cursa online
Chiar daca Apple rareori se multumeste cu 1% din orice, aceasta s-ar putea sa fie exceptia de la regula. In aceste zile NetMarketShare, o autoritate indepedenta pentru masurarea traficului online, a determinat cu precizie elvetiana cota de piata in ceea ce priveste navigatul pe internet pe iPad.
Practic, din toate dispozitivele prin care se acceseaza internetul, incepand cu smartphone-uri si terminand cu notebook-uri, netbook-uri, Mac-uri sau PC-uri, 1% din traficul online se realizeaza de pe iPad. Daca aceasta statistica este la nivel global, in SUA 2% din tot traficul online este realizat de pe iPad.
Tinand cont ca toate iPhone-urile au 2,9% din piata, iar toate smartphone-urile cu Android se multumesc cu 2,6% din piata, acest 1% este cu atat mai impozant.
Daca o astfel de cifra legata de traficul online nu vi se pare concludenta, o a doua sinteza legata de cota de piata a iPad-ului ar trebui sa fie mai convingatoare. Chiar daca cifrele sunt date publicitatii de catre compania ComScore la sfarsitul lunii trecute, iar informatiile au fost adunate in luna mai, rezultatele sunt asa de covarsitoare, incat cu greu pot fi neglijate.
Ideea e ca in SUA, una dintre cele mai avangardiste piete din acest domeniu, in ceea ce priveste traficul online generat de pe tablete, 97% are loc de pe iPad. La nivel global, cifra scade la 89%, insa si aceasta este departe de a fi mica.