08 iul. 2011 | 12:51

Samsung vinde prost televizoare, dar merge bine la smartphone-uri

ACTUALITATE
Samsung vinde prost televizoare, dar merge bine la smartphone-uri

samsung-logo1

Au mai trecut cateva luni, au mai aparut niste rezultate financiare, de acesta data pe Q2 – al doilea trimestru din 2011. Samsung Electronic Co. au fost primii care au facut publice rezultatele financiare si, chiar daca se evidentiaza si progrese in ceea ce priveste evolutia celei mai mari companii producatoare de TV-uri, mai evidente sunt partile negative.

Intr-o lume guvernata de tablete si smartphone-uri, aparent lumea nu mai investe asa de mult in TV-uri de mari dimensiuni. In definitiv, daca 25 de analisti pusi laolalta de Bloomberg au aproximat un venit de 3,6 miliarde de dolari pentru al doilea trimestru, compania a dat publicitatii o cifra oficiala de 3,5 miliarde de dolari.

Daca aceasta cifra vi se pare mare, ganditi-va ca in aceeasi perioada a anului trecut profitul realizat de companie a fost de 4,73 miliarde, aceasta fiind poate una din cele mai crunte perioade din istoria companiei. Tinand cont ca din cauza scaderii vanzarilor de TV-uri catre utilizatorii finali Samsung nu a mai vandut panouri catre companii OEM, acesta s-ar putea sa fie un motiv important pentru scaderea profitului. In ceea ce priveste cotatia la bursa, lovitura asupra pretului actiunilor a acestei vesti a provocat o scadere de 2%. Aceasa cifra cumulata cu alte 5,3 procente se cumuleaza intr-o pierdere de 7,3% pentru investitori doar in acest an.

Aceasta evolutie divizata pe bucati din companie se traduce atat in elemente negative, cat si cateva particularitati pozitive. De exemplu, divizia de TV-uri a inregistrat o scadere coplesitoare de 53% a profitului. Chiar daca per ansamblu anul 2011 va inregistra o creste globala a cererii de TV-uri de 14%, aceasta se va traduce in pierderi daca e sa avem ca reper cresterea de 23% din 2010 in acelasi segment.

Cu toate ca si alte segmente au inregistrat scaderi semnificative, pe parte de smartphone-uri Samsung pare ca se afla pe drumul cel bun, cu 19,2 milioane de smartphone-uri vandute doar in Q2. Daca pe piata de smartphone-uri Samsung dupa acest trimestru a ajuns pe locul 4 global, in ceea ce priveste productia si distributia de telefoane de orice fel, Samsung este pe locul al doilea dupa Nokia, aceasta din urma inregistrand o scadere de la 38,8 la 24,3% din piata.

Tinand cont ca divizia de telefoane este singurul trend ascendent din interiorul companiei, viitorul nu arata foarte bine pentru Samsung.