Samsung Galaxy Tab si misterul vanzarilor
Pe la inceputul lunii decembrie, Samsung se lauda ca a lansat principalul concurent pentru iPad-ul celor de la Apple si avea ca sustinere pentru aceasta afirmatie cifra de un milion de bucati vandute. O luna mai tarziu, la inceputul lui ianuarie, cifra s-a dublat – 2 milioane.
Ei, dar stati sa vedeti, ca nu e asa simplu. Realitatea cica ar fi alta, dupa cum s-a dedus la finalul saptamanii trecute, cand a avut loc o conferinta de presa telefonica pentru anuntarea rezultatelor financiare pentru ultimul trimestru.
Incercam sa explicam: atat cifra de 2 doua milioane anuntata ulterior, cat si cifra initiala reprezinta unitati Galaxy Tab [review] care au plecat de la Samsung catre distribuitori, operatori de telefonie mobila si magazine retail. Confuzia a pornit de a utilizarea de catre Samsung a termenului „sell-in” (vanzare in interior) pentru vanzarile catre distribuitori si „sell-out” (vanzare in afara) pentru vanzarile catre utilizatorii finali. Lee Young-hee, unul din directorii Samsung, a explicat ca cifrele anuntate sunt rezultatele unui efort agresiv de a „impinge produsul in piata”.
Bine, dar cifrele? …Publicul a fost destul de sceptic si e o atitudine normala fata de un produs nou aparut. Si, totusi, cifrele reale? Din pacate, Lee Young-hee a cam evitat raspunsul, pana nu se stabilizeaza un trend ascendent sau descendent, asa ca misterul vanzarilor Galaxy Tab nu s-a elucidat. Oricum, pana se stabilizeaza trendul si aflam raspunsul, putem face pronosticuri… eu zic 1.478.582 de tablete vandute. Care da mai mult?
Sursa: The Wall Street Journal Blog