04 feb. 2010 | 23:00

Jocurile studenției… dar nu așa cum vi le amintiți

ACTUALITATE
Jocurile studenției... dar nu așa cum vi le amintiți

devilstuningfork

Studenția nu înseamnă doar petreceri, alternând cu toceală si tot ce vă mai amintiți voi și nu-și are locul aici. Pentru unii, anii de facultate par să pună bazele unei cariere în dinamicul domeniul al dezvoltării de jocuri video, unul dintre principalele motoare ale progresului în întreaga industrie a tehnologiei informației. Sună pompos, dar eforturile lor sunt realmente impresionante, având în vedere resursele de care dispune un student.

De aceea, una dintre cele mai interesante secțiuni a Game Developers Conference, este așa numitul Independent Games Festival, o scenă pentru unele dintre cele mai bune personalități și idei din industrie. Și printre cele mai tari jocuri indie ale momentului, în fiecare an se regăsesc și titlurile din Student Showcase, în care 10 jocuri dezvoltate de studenți sunt în competiție pentru un premiu de 2.500$, iar mulți dintre câștigătorii din trecut ai premiului au ajuns dezvoltatori ai unor jocuri precum Portal, Flower, sau de Blob. Anul acesta a fost o participare record, cu 190 de candidaturi, iar cei 10 finaliști prefigurează un viitor interesant pentru industria jocurilor video.

Jocurile care au fost selecționate oferă o gamă largă de experiențe. Singurul dintre ele care nu este disponibil în mod gratuit, Boryokudan Rue, pare să fie un joc adventure tradițional, pe sistem point-and-click, include o grafică atractivă, ce pare inspirată de Blade Runner și are și o poveste interesantă. Acțiunea lui Dreamside Maroon este centrată pe ideea de explorare a unei lumi suprarealiste în timp ce crești o liană care în cele din urmă ajunge la lună.

Puzzle-ul continuă
Din selecție nu lipsesc nici jocurile infernal de provocatoare și care pot da dependență, cum este cazul lui Continuity. Jocul îți permite să avansezi ca și cum ai amesteca un pachet de cărți de joc, creându-ți propriul traseu prin tot puzzle-ul. Sună un pic confuz, dar după ce te obișnuiești cu mecanica jocului totul devine o a doua natură. Dacă mai adăugăm coloana sonoră bine făcută și grafica simplă dar solidă este greu de imaginat că nu avem de-a face cu un joc dezvoltat de profesioniști.

Dar este un joc făcut de studenți, mai precis o echipă de patru de la Universitatea Tehnologică Chalmers din Suedia, care a lucrat în total 16 săptămâni. Stefan Mikaelsson, unul dintre cei patru, a povestit celor de la Ars că tocmai faptul că echipa a fost mică i-a ajutat să se concentreze pe ceea ce contează de fapt: gameplay. „Având la dispoziție un orar limitat și nici un artist ne-a cam forțat să ne concentrăm pe esența jocului. Nu sunt sigur că jocul ar fi ieșit așa de bine dacă am fi avut la dispoziție mai multe resurse pentru a crea o grafică mai atractivă și a adăuga mai multe caracteristici suplimentare gameplay-ului”, spune el. În prezent echipa lucrează la portarea jocului pe iPhone, ceea ce ar putea pune în pericol productivitatea multora dintre cei ce-l vor descărca.

Deloc surprinzător, unele dintre jocuri sunt bazate pe idei realmente inovatoare, cum este cazul lui Ulitsa Dimitrova, un joc desenat în întregime de mână, unde joci din postura unui tânăr fumător care are o prostituată drept mamă, sparge vitrine pentru a fura vodcă, cerșește, vandalizează mașini și e prieten cu aurolacii. Jocul repetă un ciclu al violenței și auto-distrugerii aparent fără de sfârșit, până vei opri mișcarea personajului principal, moment în care acesta adoarme și moare înghețat. Straniu.

Din selecție face parte și Paper Cakes, un joc puzzle/platform care are loc pe o bucată virtuală de hârtie, care îți permite să interacționezi cu lumea prin simpla împăturire a hârtiei. Ar mai fi de menționat și Puddle, un joc arătos și bazat pe elemente de fizică în care poți roti întregul mediu în încercarea de a muta o mică băltoacă (că altfel nu știu cum să-i spun) de-a lungul întregului nivel.

Detaliile contează
Poate cea mai ciudată idee prezentată a fost Devil’s Tuning Fork. Un joc de explorare first-person inspirat de conceptul ecolocației. Jocul te forțează să navighezi folosind unde sonore pe care le poți vizualiza. În combinație cu grafica întunecată și coloana sonoră sinistră, atmosfera creată nu e tocmai paradisiacă. Dezvoltarea jocului a durat șase luni, într-o echipă de 15 studenți de la Universitatea DePaul, neobișnuit de mare pentru un astfel de proiect.  Ce a ieșit poți vedea descărcând jocul de pe site-ul oficial.

Restul listei este la fel de interesant: Spectre are un mod special de a spune povestea, permițând jucătorului să retrăiască memoriile unui bătrân de 73 de ani; Igneous este un joc dinamic de acțiune unde trebuie să ieși cât poți de repede dintr-un vulcan în erupție; iar PuzzleBloom este un joc puzzle cu o estetică aparte, care amintește de cel mai recent Prince of Persia.

Puteți descărca din linkurile de mai sus oricare dintre titlurile care v-au captat atenția, dar înainte de orice critică nu uitați că sunt jocuri create cu minimum de resurse și maximum de creativitate.

Sursa: Ars Technica