Google a făcut prea mult Buzz
Google se confruntă cu un proces legat de lansarea serviciului Google Buzz, după ce, în graba de a reduce avansul pe care îl au serviciile de networking social de tipul Facebook sau Twitter, i-a inclus automat pe utilizatorii de Gmail în noul serviciu Buzz, ceea ce a dus la crearea la fel de automată a unor profile publice în care sunt listate contactele acestora.
Avalanșa de proteste ce a urmat lansării a determinat modificarea rapidă a unora dintre caracteristicile noului serviciu, dar se pare că tot ce a reparat Google nu este de ajuns. San Francisco Chronicle a anunțat că Google a fost dată în judecată de o locuitoare din Florida, Eva Hibnick, cu toate că procesul, de tip class-action, va încerca să-i includă pe toți cei 31,2 milioane de utilizatori Gmail drept potențiali reclamanți.
Buzz a fost oferit utilizatorilor Gmail săptămâna trecută, iar în cel puțin câteva cazuri a fost activat automat și a generat liste accesibile public ale „urmăritorilor” Buzz, selectați automat din conturile de Gmail și conversațiile pe Gtalk ale utilizatorilor. Reacția a fost deosebit de virulentă, existând temeri întemeiate că spațiul privat a fost grav violat de acțiunile Google. Compania a reacționat rapid, cerându-și scuze pe blog și oferind posibilități mai simple de opt-out din acest serviciu și înlocuind adăugarea automată a „urmăritorilor” cu o listă de sugestii. De asemenea, Buzz nu se va mai conecta și nu va mai folosi date publice de la Picasa și Google Reader fără ca utilizatorul să activeze explicit conexiunea.
În plus, Buzz poate fi dezactivat cu totul, ceea ce a comis și subsemnatul, după un mic test, care nu m-a prea convins, dar este corect să menționez că nici Twitter nu a făcut-o.
Cu toate acestea, grupurile pentru apărarea spațiului privat cum sunt EPIC (Electronic Privacy Information Center) sau EFF (Electronic Frontier Foundation) nu cred că Google a făcut destul și militează pentru transformarea Buzz într-un serviciul exclusiv opt-in. „Aceste probleme au apărut pentru că Google a încercat să depășească dezavantajul pe care îl are pe piață în competiția cu Twitter și Facebook utilizând în mod secundar informațiile personale ale utilizatorilor”, adică fără permisiune, a declarat Kurt Opsahl, din partea EFF.
Sursa: Ars Technica