24 iul. 2009 | 15:39

Need for Speed: Shift Review

ACTUALITATE
Need for Speed: Shift Review

Cei de la EA își îndeplinesc cu îndârjire planul de a scoate anual câte un joc din seriile ce le-au adus notorietatea curentă, iar pe 18 septembrie a fost rândul Need for Speed-ului să se mai aleagă cu un titlu și anume: Shift.


Noul Shift readuce la viata franciza NFS?

Need for Speed Shift. Mântuitorul francizei?

Despre ambalaj și conținut nu se pot spune prea multe deocamdată, jocul venind în varianta clasica, DVD, instrucțiuni și cutia obisnuita din plastic.


habitaclu

Senzatii hiper-realiste

Gameplay de zile mari
Prima oara când intrați în joc va veți ajusta, după o cursa de încălzire, suita de opțiuni prin care calculatorul va regla acțiunile voastre asupra controlului mașinii. Aceste opțiuni sunt bine structurate, oferind frânare automata și asistență în viraje pentru începători, control automat al stabilității și ABS pentru cei de nivel mediu (experienced), iar pentru avansați control fără asistență, simularea reală a răspunsurilor mașinii și deteriorarea acesteia în cazul ciocnirilor. În cazul în care setările predefinite nu va încânta, aveți posibilitatea personalizării individuale a fiecăreia dintre cele opt caracteristici. Dacă vă grăbiți să începeți jocul și nu reușiți să câștigați nicio cursă, dați o fugă pânâ în meniu și puneți calculatorul la treabă până vă acomodați cu mașina. Sfatul meu, pentru cei ce folosesc o tastatura, este sa va opriti, pentru inceput, la normal, altfel bolidul se va comporta precum o barca. Cei ce se vor bucura cel mai mult de acest joc sunt posesorii de volane. Producătorii au introdus o colecție numeroasă cuprinzând caracteristicile unor astfel de aparate, cu care jocul va fi automat compatibil, fără intervenția utilizatorului și o suită de setări avansate cu care cei minuțioși își vor pierde ceva timp.


speed blur

Numai să te țină placa grafică
Grafica jocului înglobează toate tehnologiile de actualitate, mașinile și pistele fiind realizate foto-realist. Pe lângă acestea, producătorii au mai lucrat și la mișcările șoferului, inducerea senzației de viteză, simularea efectelor unei coliziuni asupra reacțiilor șoferului și posibilitatea personalizării aspectului exterior dar și interior al mașinilor. Circuitele, fie copii fidele ale unora consacrate, fie imaginare, sunt, de asemenea, realizate meticulos. Punctele forte ale jocului, ce îi aduc statutul de simulator, sunt modelele fizice înglobate; unul bazat pe „Ferrari Project” și cel al lui Eero Piitulainen de la Richard Burns Rally, ce a creat un model fizic nou pentru anvelope. Lăsând lauda la o parte, jocul nu aduce nimic revoluționar care să țină jucătorul în scaun ori să facă din Shift un simulator de referință. De asemenea, e posibil ca peste câteva luni să nu se mai bucure de popularitatea ce i-o aduce acum avantajul de a fi nou. Pe de alta parte, nici nu îi putem condamna pe producători, având în vedere că sunt aliniați pe o nișă deja aglomerată, pe care cu greu pot ieși în fruntea plutonului și sincer să fiu nici nu îmi pot imagina ce s-ar mai putea aduce nou. Un alt minus ar fi meniul cam „stufos”, ce se încarcă destul de lent și cu prea multe ferestruici care te tot întreabă la fiecare pas dacă ești sigur de alegerea făcuta, apoi dacă sigur ești sigur.


crash

Multiplayer perfectibil
Să trecem la multiplayer, modul ce salvează multe jocuri de la o „moarte prematură”. După ce iți creezi un profil pe EA din joc și te loghezi, ai liber să te întreci cu alți on-line-eri. Am încercat de câteva ori un Quick Match și nu ne putem plânge că nu am găsit tovarăși de joacă. Dacă vrei să te distrezi cu o anumită mașină sau pe un anume circuit, poți să iți realizezi o „cameră” ori să cauți meci bazându-te pe filtre. Multiplayer-ul are o hibă care ar trebui reparată în cel mai scurt timp. La crearea camerei nu poți alege echilibrarea asistenței date de calculator. Astfel, dacă iți alegi modul pro și ești afectat de toate supliciile ce implică această alegere, adversarii pot foarte bine să joace pe modul casual, iar acest lucru reprezintă un dezavantaj pentru jucătorii avansați. Cei de la EA ar fi putut îngloba opțiunea ca jucătorul să poată defini un nivel de dificultate pentru camera ce și-o creează (casual, normal, expert sau pro) și un filtru pentru căutarea curselor, bazat pe această opțiune.


În concluzie, jocul se remarcă prin grafică, feeling și simulare. Îl depunctăm pentru multiplayer și meniu, primind doar nota 8 deocamdată, cu speranța că un patch va rezolva în curând aceste probleme.