Jocurile sociale, un pericol pentru companiile mari de profil?
Companiile care au ca obiect de activitate social-gaming inca nu au beneficiat de atentia de care s-au bucurat marile producatoare de jocuri – EA, Ubisoft, Activision – in cadrul E3. Si asta desi numarul utilizatorilor de retele de socializare online creste de la luna la luna.
Zynga, cea mai cunoscuta companie din segmentul social-gaming, chiar ar fi trebuit sa fie bagata in seama: aproape toate persoanele care au cont pe Facebook au incercat macar o data jocurile FarmVille, Mafia Wars, PetVille, dar si cel mai nou lansat joc FrontierVille. De fapt, potrivit datelor companiei, peste 230 millioane de utilizatori activi acceseaza jocurile companiei intr-o luna. Ceea ce reprezinta mult mai mult decat ar putea spera EA sau orice alta companie de top din domeniul jocurilor video.
Asta nu inseamna oare ca jocurile sociale reprezinta viitorul? Mai ales in conditiile in care Zynga a anuntat ca aplicatiile vor fi in curand disponibile si pe telefonul mobil, putand fi sincronizate apoi cu profilul existent pe Facebook. Iar alte companii de acest gen ii vor urma exemplul.
Si totusi, acestea fiind spuse, nici macar un singur joc social nu a prezentat interes la E3, cea mai mare conferinta a industriei de jocuri video. Poate marile companii au constientizat pericolul si inca incearca sa il ignore.
Trebuie sa recunoasem ca simplitatea jocurilor sociale si faptul ca sunt accesibile unui public larg, fara cunostinte sau indemanari avansate in domeniu, le face sa aiba succes. Ramane de vazut cat de repede se vor si impune in industria de profil.
Sursa: Electronista