Inecarea iPad-ului este urgenta nr. 1 pentru Microsoft
Dezvoltarea unui produs cu Windows alternativ pentru iPad este „prioritatea numarul 1” la Microsoft, potrivit sefului Steve Ballmer. El a recunoscut ca Microsoft nu se simte deloc confortabil cu vanzarile excelente ale iPad si se afla in negocieri cu partenerii software si hardware pentru a iesi cu o varianta competitiva, probabil bazata pe platforma Oak Trail Atom a Intel.
„Apple au facut lucruri interesante si au vandut mai mult decat am fi vrut noi sa vanda. Acum este datoria noastra sa spunem ca trebuie sa facem lucruri interesante. Asa cum am reusit cu netbook-urile, trebuie sa reusim cu tabletele, mai ales ca nu exista un produs universal”, a spus Ballmer. “Au fost prea multi jurnalisti nerabdatori sa isi pregateasca iPad-urile pentru notite.”
Succesul iPad a fost un nod in gat pentru Microsoft. Compania a incercat in repetate randuri sa isi impuna in piata conceptele Tablet PC din 2001, insa rezultatele nu prea au depasit segmentele de nisa, precum medicii si managerii de inventar. UMPC, Origami si alte concepte de dispozitive ultra mobile pe care Microsoft a incercat sa le promoveze nu au avut nici de departe impactul scontat.
Producatorii de PC nu au inregistrat vanzari spectaculoase pentru computerele tableta bazate pe Windows. Mai mult, cifrele se pare ca sunt suficient de mici incat Apple a depasit toate vanzarile producatorilor de PC in cele patru luni de disponibilitate iPad. In Europa, o luna de vanzari iPad a fost suficienta pentru a tripla cifrele pe segmentul tabletelor pentru intregul trimestru. Estimarile arata vanzari de 1,25 milioane de tablete Windows pentru 2010, volum pe care Apple l-a depasit in doua luni.
Sursa: Electronista