30 sept. 2016 | 11:44

Acestea sunt butoanele pe care le folosește un pilot de Formula 1 [VIDEO]

ACTUALITATE
Acestea sunt butoanele pe care le folosește un pilot de Formula 1 [VIDEO]

Bolizii de Formula 1 trebuie conduși impecabil pe traseu, iar piloții au un număr mare de butoane pe care le folosesc în timpul unei curse.

Fără doar și poate, meseria unui pilot de Formula 1 este printre cele mai stresante din lume, iar videoclipul de mai sus ne oferă încă o serie de momente alături de un astfel de șofer profesionist. Un monopost de F1 este mult mai avansat decât ne-am putea imagina, iar costurile implicate în design-ul și producția unei asemenea mașini sunt mult mai mari s-ar aștepta mulți dintre noi, așa cum ne arată și gizmodo.com.

Pentru că vorbim de butoanele pe care un pilot trebuie să le folosească în timpul cursei, trebuie să vorbim implicit de volanul pe care acestea sunt amplasate. Prețul unui asemenea volan este de aproximativ 50.000 de dolari, fiind totuși o parte neînsemnată din costul total al unei mașini, ce poate ajunge până la 10 milioane de dolari.

Butoanele folosite de pilotul de F1 în acest video sunt următoarele:

  • * BB- / BB+ – butoane pentru controlul sistemului de frânare electromecanic. Sunt folosite pentru a ajusta raportul de putere dintre frâna față și frâna spate.
  • * OT – buton pentru depășiri. Acesta se foloesște de tehnologia ERS (energy recovery system) pentru a spori puterea motorului timp de un număr limitat de secunde.
  • * +1 / +10 – butoane multifuncționale ce sunt așezate optim și pot fi configurate în funcție de preferințele pilotului.
  • * Radio – buton ce activează transmisia radio de la pilot către ingineri.
  • * DRS – buton ce controlează eleronul, pentru a spori sau reduce rezistența la înaintare a mașinii.
  • * Limiter – buton ce limitează viteza maximă a mașinii pentru intrarea la boxe.
  • * Marker – buton ce este folosit pentru a marca un punct de interes în cadrul datelor, marcat de șofer.
  • * PC/R – un buton ce anunță intrarea la boxe a mașinii. Acesta permite echipei să se pregătească pentru a întâmpina mașina, chiar dacă șoferul a transmis sau nu prin radio sosirea sa.