30 sept. 2015 | 15:53

În curând, vei putea cumpăra direct din videoclipurile de pe YouTube

ACTUALITATE
În curând, vei putea cumpăra direct din videoclipurile de pe YouTube

YouTube este pe cale să lanseze o nouă funcție care va transforma orice videoclip într-un mall virtual. Companiile vor putea cumpăra reclame vizuale ce vor include linkuri către site-urile lor, de unde utilizatorii vor putea cumpăra produsele pe care le văd în videoclip.

YouTube face posibilă achiziționarea de produse direct din videoclipurile sale, mișcare ce va crește aportul de venituri pentru platformă. Reclamele vor putea apărea în orice videoclip și vor veni din partea Google, care va decide ce reclamă să includă în conținutul video.

Această funcție va fi intens utilizată în cadrul review-urilor. Dacă obișnuiești să urmărești astfel de conținut video, în care îți sunt detaliate diferite produse, vei observa o pictogramă în colțul dreapta-sus a videoclipului. Dacă o selectezi, îți va fi afișată o listă cu produsele din acel review, sau produse similare. Videoclipul va continua să ruleze în timp ce tu poți explora produsele.

Diya Jolly, care se ocupă de reclamele de pe YouTube a declarat pentru Business Insider că echipa care se ocupă de noua funcție a efectuat numeroase teste pentru ca noile reclame să le fie de ajutor utilizatorilor și să fie cât mai discrete. De asemenea, aceasta a punctat că există mai mult de un milion de canale de YouTube care se ocupă de review-uri de produse, iar acest tip de conținut video devine din ce în ce mai popular.

Pentru cei care creează acest tip de videoclipuri, noile reclame ar însemna o creștere considerabilă a profitului și i-ar încuraja să producă astfel de conținut video cât mai bine posibil. Mai mult, pentru YouTube această mișcare reprezintă un nou mod prin care se încearcă mutarea epicentrului publicității în online, mai ales că aceste reclame vor ținti utilizatori care chiar își doresc să cumpere produsele care sunt prezentate în videoclip.

Astfel, noile reclame de la YouTube sunt binevenite atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru companiile producătoare și agențiile publicitare. Reclamele vor începe să apară de săptămâna aceasta și se așteaptă să fie valabile pentru toate videoclipurile până la mijlocul anului viitor.