24 mai 2018 | 11:45

Universul, așa cum nu l-ai mai văzut, într-o fotografie unică a NASA

Universul, așa cum nu l-ai mai văzut, într-o fotografie unică a NASA

Fotografiile realizate de NASA în spațiu nu încetează să uimească. Cea mai recentă a fost făcută pentru a testa o cameră foto, dar a surprins o parte a Universului, așa cum rar a fost dezvăluită în vreo poză.

TESS, satelitul care survolează spațiul în căutarea exoplanetelor, a fost lansat pe 18 aprilie, a trecut pe lângă Lună, iar joi, 17 mai, la o distanță de aproape 8.000 de kilometri de aceasta, a realizat o fotografie de test cu una dintre cele patru camere ale sale.

Satelitul a realizat imaginea pe care o vezi mai jos și este spectaculoasă, pentru că rareori sunt surprinse într-o singură imagine nu mai puțin de 200.000 de stele. Fotografia a fost realizată cu expunere lungă, la două secunde, iar rezultatul îți reamintește cât de frumos poate fi să privești noaptea cerul înstelat, departe de luminile orașelor. În imagine, îl privești la ani-lumină depărtare de orașe.

nasa satelit beta centauri stele planete tess

Imaginea nu a fost surprinsă dintr-un unghi întâmplător. Dacă o privești cu atenție, vei vedea în colțul din dreapta sus Nebuloasa Coalsack, situată la 600 ani-lumină de Pământ.

În partea de jos a imaginii este surprinsă Beta Centauri, situată la 390 ani-lumină de Terra.
Satelitul TESS a fost direcționat pe lângă Lună pentru a „prinde” puțin din gravitația acesteia, în drumul său spre locația care i-a furnizat unghiul perfect pentru a surprinde o panoramă superbă a Centaurus-ului.

TESS urmează să studieze o regiune de 400 de ori mai mare decât cea pe care a surprins-o în fotografie.

Adevărata misiune a satelitului va începe, însă, abia de luna viitoare, când oamenii de știință de la NASA speră să descopere nu mai puțin de 20.000 de planete dincolo de Sistemul Solar sau, de ce nu, exoplanete. Au ca țintă observarea unor stele aflate de la 30 până la 300 ani-lumină depărtare de Pământ.

Planetele pe care ar trebui să le întâlnească prin spațiu ar trebui să fie adevărați giganți, unii gazoși, alții adevărați super-Pământuri. Numai câteva sute dintre ele sunt două ori mai mari decât Terra.