01 iul. 2016 | 18:45

Quake Champions va exista doar pe PC dintr-un motiv logic

Gaming
Quake Champions va exista doar pe PC dintr-un motiv logic

Într-o perioadă în care marii creatori de jocuri se străduiesc să aducă pe piață titluri cross-platform, iminentul Quake Champions va fi disponibil doar pe PC.

Ultimul Call of Duty s-a lansat pe PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4și PlayStation 3. Acesta este doar un exemplu al celor de la Activision, dar Electronic Arts procedează la fel și, dintr-un punct de vedere, ambele reprezintă un contrast imens cu gestul celor de la ID Software legat de Quake Champions. Inițial, până și cei de la Blizzard au încercat ceva similar cu Diablo 3 și Overwatch, dar acum, respectivele titluri sunt disponibile și pe console.

În cazul în care vreți să vă jucați un shooter de competiție în condiții optime, aveți nevoie de un PC de actualitate și, din câte se pare, cam atât. Quake Champions nu va ajunge pe Mac, Xbox, PlayStation sau orice altă platformă în afară de Windows. Motivul din spatele se pare că are legătură cu performanța consolelor actuale și a ineficienței lor actuale când vine vorba de afișate seturi semnificative de cadre într-un timp foarte scump.

,,Are legătură cu tot, începând cu rata de input de la mouse până la o rată de refresh suficient de rapidă ce poate fi afișată pe un monitor. Deoarece, chiar și în cazul Quake Live, am observat de-a lungul anilor că saltul de la 30 la 60 de cadre este semnificativ, iar de la 60 la 120 este, de asemenea, important. Cei mai mulți dintre noi, chiar și eu, nu putem însă să vedem diferența.” Întregul set de argumente pe marginea acestei decizii un pic ciudate a fost oferit zilele trecute de directorul creativ al ID Software – Tim Willits într-un interviu pentru Gamespot. ,,Sunt însă unii jucători care sunt inumani și nu putem spune că facem un joc pentru ei și să nu-l facem absurd de rapid, deoarece dacă pierdem profesioniștii, avem probleme.

Ideea de bază este cât se poate de simplă, Quake Champions va fi un shooter incredibil de rapid, cum, de altfel, au fost și celelalte jocuri din serie. În mod evident, nu va fi pentru toată lumea, dar asta contează mai puțin.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele