10 apr. 2016 | 11:48

Plata cu amprenta ar putea deveni o realitate curând

ACTUALITATE
Plata cu amprenta ar putea deveni o realitate curând

Producătorii de smartphone-uri și de software se întrec, de câțiva ani, să scoată soluții de plată care să înlocuiască cardurile de plastic și banii ”cash”. Soluția ar putea fi mai simplă decât ai presupune, iar într-o țară din lume, s-a început deja implementarea ei. 

Apple, Samsung, Google – sunt doar câteva dintre companiile care încearcă să-i convingă pe utilizatori să folosească servicii de plată cu mobilul atunci când sunt în oraș, la cumpărături.

Dar asta înseamnă ca retailerii să implementeze mai multe tehnologii care să fie compatibile cu diverse soluții de plată, iar ca utilizatorii să se orienteze către terminale care, de multe ori, costă o mică avere.

Totuși, inginerii japonezi s-au gândit la o tehnologie care este, la propriu, la îndemâna utilizatorilor.

În Japonia s-a început testarea unui serviciu care le va permite turiștilor să plătească pentru bunuri și servicii prin intermediul amprentelor. Guvernul japonez speră ca această măsură să scadă rata criminalității și să îi ferească pe turiști de hoții de carduri și bani.

Sistemul este unul foarte interesant.

Când turiștii ajung în Japonia, își vor putea înregistra amprentele, datele personale, precum și datele bancare la un ghișeu din aeroport. Infromațiile vor fi stocate și folosite când turiștii vor achita cazarea în hotel sau cumpărăturile din anumite magazine.

Plățile vor fi autorizate cu ajutorul amprentelor de la două degete.

Programul va începe efectiv în această vară, când 300 de magazine, hoteluri și restaurante din cele mai populare zone ale țării vor implementa această tehnologie. Dacă totul merge bine, serviciul va fi extins la nivelul întregii țări până în 2017.

Autoritățile speră ca programul să fie complet implementat până în 2020, când are loc Olimpiada din Tokio.

Și, cum toate datele colectate despre turiști nu puteau rămâne nefolosite, guvernul le va analiza pentru a determina comportamentul celor care vizitează țara, în speranța de a dezvolta strategii mai bune.

Programul vine la aproape un an după implementarea unui sistem similar la parcul tematic Huis Ten Bosch din Nagasaki. ”Sistemul a fost primit cu entuziasm de către clienți, inclusiv de către cei cu copii, deoarece îi scapă de nevoia de a-și scoate constant protofelele”, a declarat un purtător de cuvânt al parcului.