03 oct. 2016 | 14:00

Peste jumătate din titlurile disponibile pe Netflix au dispărut în ultimii ani

ACTUALITATE
Peste jumătate din titlurile disponibile pe Netflix au dispărut în ultimii ani

Netflix are încă mii de titluri disponibile în catalog, dar schimbările făcute de companie au dus la dispariția a 50% din totalul filmelor și serialelor.

Netflix s-a lăsat așteptat în România și abia în ianuarie 2016 s-a lansat în mod oficial, oferind însă acces destul de limitat la catalogul de filme și seriale, spre nemulțumirea utilizatorilor. Nemulțumirea noastră nu este un caz singular, având în vedere că de pe Netflix au dispărut în ultimii ani mii de titluri. Dispariția în sine a filmelor și serialelor nu este greu de sesizat, dar numărul disparițiilor este cel puțin surprinzător.

Exstreamist.com a studiat problema și a început prin a afla numărul de titluri disponibile în catalogul Netflix destinat SUA. Astfel, apar 5.302 de filme și seriale ce pot fi vizionate pe site-ul de streaming. Cu toate acestea, numărul nu reprezintă nici măcar jumătate din totalul conținutului video disponibil acum cinci ani.

Nu este disponibilă o cifră oficială cu privire la numărul de titluri disponibile în 2011, dar surse din interiorul companiei, inclusiv foști angajați, susțin că erau aproximativ 11.000 de filme și seriale disponibile pentru vizionare în catalogul Statelor Unite.

Două cauze cu privire la declinul conținutului de pe Netflix pot fi identificate. Una dintre acestea o reprezintă distribuitorii de conținut media, ce au refuzat să mai ofere drepturi de distribuție platformei online. O altă cauză este reprezentată de dorința Netflix de a crea conținut original, în loc să investească în drepturi pentru conținut deja existent.

Serialele create de Netflix se bucură de succes, iar compania speră să poată oferi o bibliotecă media unificată la nivel global. Din cauză că distribuitorii de conținut refuză să ofere acces în anumite regiuni la filme și seriale, nici Netflix nu o poate face, astfel că speranța companiei vine tocmai din creațiile proprii. Astfel, compania ar putea deveni mai populară în țări unde platforma s-a lansat, dar nu înregistrează succes din cauza limitelor impuse cu privire la conținut.