Oficial: De ce nu există iMessage pe Android?
Cu toate că BlackBerry și-a făcut platforma de mesagerie BBM cross-platform, cei de la Apple refuză să face același lucru cu iMessage.
Utilizatorii de iPhone, iPad sau Mac sunt destul de entuziasmați în privința utilității iMessage. Această platformă de mesagerie funcționează foarte bine pe iDevice-uri, este prezentă în mod nativ pe dizpozitivele Apple și nu necesită crearea unui cont separat. În plus, poate avea în spate ca metodă de autentificare, unul sau mai multe numere de telefon, mai multe adrese de email și un ID Apple pe același aparat.
Din păcate, același iMessage nu este disponibil în mod oficial pentru Android sau orice alt sistem de operare care nu este creat de Apple. Există câteva trucuri la care puteți apela pentru a păcăli sistemul, dar ar fi ideală o soluție oficială din partea gigatnului din Cupertino. Se pare însă că respectiva soluție nu va veni niciodată. Singurul serviciu Apple care a fost transpus într-o aplicație cross-platform este Apple Music, iar motivul din spatele său este că generează un profit enorm pentru companie. În același timp, iMessage nu ar genera bani pentru compania condusă de Tim Cook dacă ar exista pe Android. În schimb, ar exista riscul să genereze migrarea de utilizatori către ale smartphone-uri decât iPhone.
,,Când am întrebat un director Apple de ce iMessage nu este extins pentru a suporta și alte platforme, el mi-a dat două răspunsuri. În primul rând, el a spus că, Apple consideră că baza sa de utilizatori de aproximativ un miliard de dispozitive active ca fiind suficientă pentru a oferi un set de date suficient de mare pentru orice algoritm de învățare pentru inteligență artificială la care al lucra compania. În al doilea rând, a avea o platformă de mesagerie superioară ce funcționează doar pe dispozitivele Apple ne-ar ajuta vânzarea respectivelor dispozitive – argumentul clasic și de succes al companiei de ani de zile.” Popularul redactor tech Walt Mossberg a obținut argumentul oficial la această problemă în cadrul conferinței WWDC de acum câteva zile și, cum era de așteptat, are legătură cu exclusivitatea.