Entuziasmul pentru ”Reacțiile” de pe Facebook este inexistent
Foarte mulți și-au dorit să aibă acces la mai multe moduri prin care să reacționeze la postările prietenilor de pe Facebook. Din acest motiv au fost introduse ,,Reacțiile”.
Un nou studiu postat zilele trecute confirmă faptul că prea puțini dintre noi folosesc în mod regulat Facebook Reactions. Cei mai mulți nu au optat nici măcar o singură dată să țină mai mult apăsat pe butonul de like pentru a transmite și alte sentimente dintr-un foc.
Deși în teorie a fost o idee foarte bună extinderea spectrului de reații dincolo de banalul Like sau un eventual dislike, este posibil ca nici emoticoanele extinse ascunse în spatele denumirii de Reactions să nu fie foarte cuprinzătoare. Dincolo de dragoste, răs, uimire, tristețe și enervare, s-ar putea să mai fie necesare câteva opțiuni pentru ca internauții să fie dispuși să le adopte și utilizeze în mod regulat.
În teorie, acele Reacții ar fi fost foarte utile creatorilor de conținut și companiilor care folosesc în mod intens Facebook ca pe o unealtă de marketing. În contextul în care reprezintă un efort prea mare să scrii un comentariu, Reacțiile ar fi trebuit să fie o manifestare mult mai concludentă de feedback dintr-un foc. Nu s-a întâmplat însă acest lucru conform celor de Quintly.
În urma analizei unui set reprezentativ de 130.000 de postări, 97% dintre toate formele de răspuns au fost comentarii, share-uri și like-uri. Doar restul de trei procente a fost acoperit de noile reacții. Aceeași analiză a scos la iveală faptul că un clip video generează cu 40% mai multe reacții decât o imagine statică, iar acele postări motiveză utilizatorii rețelei să apese mai mult pe reacția wow.
Am putea spune că o parte a problemei ține de faptul că cei mai mulți utilizatori nici măcar nu știu de existența lor. O altă variantă de interpretare a ratei scăzute de adopție ține de reticența oamenilor de a face un gest suplimentar pentru a exprima o emoție mai concludentă. În definitiv, cine își dorește să țină apăsat una sau două secunde pe un buton pentru exprima faptul că o postare îl enervează, când poate la fel de bine să-i dea Like?