30 sept. 2016 | 12:01

De ce încă folosim parole simple pentru conturi, deși cunoaștem riscurile

ACTUALITATE
De ce încă folosim parole simple pentru conturi, deși cunoaștem riscurile

Cu toate că riscurile ce apar când folosim parole simple sunt mari, există o serie de motive psihologice pentru care încă ne bazăm pe cuvinte-cheie simple.

Un studiu efectuat de Lab42 a discutat cu clienți din SUA, Germania, Franța, Noua Zeelandă, Australia și Marea Britanie, arătând că există un fenomen psihologic real ce ne face să asociem parole simple pentru conturi, chiar dacă știm că există riscuri.

Când vine vorba de securitate online, tipul nostru de personalitate arată cum raționalizăm alegerea un parole simple. Există două tipuri de persoane, tipul A fiind cel al indivizilor ce trebuie să fie în control, iar tipul B fiind al celor care consideră că hacker-ii nu au ce să fure de la ei, fiind mai nonșalanți.

Pentru tipul A: 35% refolosesc parole pentru că vor să le țină minte pe toate, 49% au un ”sistem personal” prin care își amintesc parolele, 66% au o atitudine proactivă față de securitatea datelor, iar 86% sunt de părere că o parolă puternică te face să te simți în siguranță, în general.

Pentru tipul B: 45% dintre cei intervievați cred că nu au conturi care să prezinte interes pentru un hacker, iar 43% preferă o parolă ușor de memorat uneia complexe. 50% dintre respondenți cred că trebuie să îți limitezi numărul de conturi online din cauza riscurilor de securitate, iar 86% cred că alte riscuri în afară de o parolă simplă îți compromit securitatea online, conform helpnetsecurity.com.

Sondajul a arătat că majoritatea utilizatorilor știu că obiceiurile lor sunt riscante, dar nu au de gând să le schimbe. 95% dintre aceștia știu totuși ce trebuie să conțină o parolă sigură.

Oamenii nu sunt nici creativi când vor să creeze parole sigure. 47% dintre aceștia folosesc nume de familie, alți 42% folosesc date importante din viața lor, precum ziua de naștere, iar 26% folosesc numele animalului de companie, informații ce pot fi ușor aflate din social media sau chiar din conversații normale.

De asemenea, utilizatorii își prioritizează conturile online și alocă parole mai sigure pentru conturile financiare, conturile de pe site-uri precum Netflix fiind cel mai puțin importante pentru aceștia.