Apple a fost desemnat (din nou) cel mai valoros brand din lume
Sondajul anual realizat de Interbrands plasează încă o dată Apple pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri din lume.
”Apple nu mai e ce-a fost. Apple nu mai inovează produsele. Apple are nevoie de Steve Jobs.” Astfel de replici sunt auzite în fiecare an, dar compania reușește încă o dată să obțină primul loc în topul realizat de Interbrand.
În funcție de perspectiva pe care o aveți asupra situației, ați putea să considerați că majoritatea brandurilor de top din lume nu știu cum să se consolideze, sau să credeți că Apple provoacă o reacție specială în rândul oamenilor.
Interbrand a calculat că valoarea brandului Apple a crescut cu 5% din 2015 până acum. De asemenea, Google, situat pe locul 2 în top, a înregistrat o creștere de 11%. Cele două branduri nu și-au schimbat pozițiile din top în ultimii 4 ani.
Coca-Cola obține al treilea loc de pe podium, dar este în scădere față de anul trecut. Microsoft vine pe locul 4. Următoarele branduri din top sunt Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz si GE, relatează cnet.com.
Modul în care Interbrand realizează aceste topuri nu este unul secret. În primul rând, aceștia se uită la performanțele financiare ale produselor și serviciilor unui brand, apoi la rolul brandului în a atrage clienții către produsele sale, dar și la puterea brandului de a stabili un preț premium.
Este important să ne uităm și la brandurile din top 100 care înregistrează cele mai mari creșteri. Facebook are cea mai mare creștere de acest fel, sporindu-și valoarea cu 48% față de anul trecut. După acesta, urmează Amazon, Lego și Nissan.
Creșterea Apple a fost destul de scăzută până în 2011, dar de atunci și până acum, compania a înregistrat salturi uriașe de apreciere pe piața globală. Cele mai mari s-au înregistrat în perioada dintre 2011 și 2012, dar și între 2014 și 2015, În primul interval menționat, Apple a reușit să își dubleze valoarea pe piață.