03 dec. 2015 | 10:42

YouTube plănuiește să adauge un sistem de subscripții pentru filme și emisiuni TV

ACTUALITATE
YouTube plănuiește să adauge un sistem de subscripții pentru filme și emisiuni TV

Recent, Alphabet (fost Google), a lansat YouTube Red, compania americană anunțând că noul sistem de vizionare de clipuri video online va veni împreună și cu o serie de filme și emisiuni proprii. Se pare că YouTube nu e limitat doar la acestea ci va prelua și alte emisiuni și filme ce apar în mod normal la TV.

Conform, unui articol de pe The Wall Street Journal, e foarte probabil să putem vedea filme și emisiuni TV printre ofertele serviciului YouTube Red într-un viitor apropiat. Articolul ziarului american precizează că Alphabet a avut o întrevedere cu un număr studiouri din Hollywood pentru a se asigura că au drepturile de difuzare a unor materiale pe YouTube Red.

Aparent, printre cei prezenți la aceste întâlniri din partea Alphabet au fost ex-angajați ai MTV și Netflix care s-au asigurat că YouTube Red nu va prelua orice film sau serial pe care studiourile le au de oferit, ci doar conținut unic care poate fi vizionat doar pe YouTube Red. În cel mai rău caz aceste filme și seriale ar mai putea fi vizionate doar pe TV sau direct in cinematografe.

Este evident că YouTube Red vrea să fie un competitor direct al lui Netflix și Hulu. În momentul de față YouTube face munți de bani din reclame și în schimb YouTube plătește creatorii de conținut din aceste fonduri, astfel încât numărul de vizualizări să rămână unul constant. Se pare că, totuși, această abordare nu este destul pentru YouTube, următorul pas fiind crearea unui sistem de subscripții online pentru materiale unice.

Problema este că pe această piață există deja companii, precum Netflix și Hulu, care au deja un succes imens, și e puțin probabil că YouTube Red ar putea atrage clienți care să plătească abonamente pentru ceva ce deja pot să vadă pe TV. În plus, creatorii actuali de materiale video sunt extrem de dezavantajați în acest moment, pentru că nu vor mai fi plătiți pe materialele făcute doar pe bază de numărul de vizualizări ci, de acum înainte, plata se va face pe numărul de minute cât va sta un vizitator pe clipul online postat de acesta.

YouTube Red este momentan văzut ca o inițiativă extrem de controversată, atât de către marii creatori de conținut video pe YouTube, cât și de utilizatorii care nu au fost obișnuiți să scoată bani din buzunar pentru a vedea un clip oarecare pe Internet. Cum există extrem de multe alternative la YouTube în acest moment, o mișcare greșită a Alphabet poate fi imediat taxată de public, cu consecințe grave pentru gigantul american.