13 iun. 2015 | 16:00

Un eșec marca Google: de ce nu e Android One un succes

ACTUALITATE
Un eșec marca Google: de ce nu e Android One un succes

În minunata lume a tehnologiei, unele produse și strategii sunt sortite eșecului de la început. Altele par foarte promițătoare, dar din diverși factori ajung să se prăbușească. Din cea de a doua categorie face parte sistemul Android One. 

Când vine vorba de smartphone-uri de top, ecosistemul Android și-a arătat mușchii și poate să ofere o experiență desăvârșită care o egalează (dacă nu chiar o depășește din anumite puncte de vedere) pe cea oferită de Apple și al său iOS.

Totuși, în spectrul de jos al bugetului, când vorbim despre terminale entry-level, experiența Android nu este tocmai plăcută, terminalele cu Windows Phone ieșind clar în evidență când vine vorba de raportul performanțe/preț.

Google plănuia să schimbe acest lucru prin programul Android One, un sistem de operare gândit special pentru terminalele low-end, menit să ofere o experiență plăcută utilizatorilor din țările mai puțin dezvoltate.

Oricât de bine ar suna această inițiativă ”pe hârtie”, în realitate, lumea nu a fost foarte atrasă de ce oferă Google. Pe scurt, sistemul Android One nu a prins la public sau, mai bine zis, la companii.

Partenerii cu care lucrează gigantul nu au la fel de multă putere ca marile companii de pe piața smartphone-uri, iar unii dintre ei (Micromax) chiar au renunțat la program în favoarea unor alte versiuni de Android precum Cyanogen.

O altă problemă ține de frecvența actualizărilor. Una dintre promisiunile Android One era că toate telefoanele vor primi actualizări de sistem imediat ce acestea sunt lansate, dar companiile nu au suficienți ingineri care să poată optimiza noile versiuni în timp util.

Partea bună este că, având în vedere resursele de care dispune Google, nu e prea târziu ca gigantul să încerce să împingă programul Android One și spre companii precum Samsung sau LG, așa că sistemul de operare s-ar putea să nu dispară prea curând.