Toyota Mirai se vrea un rival serios pentru Tesla
În japoneză Mirai înseamnă viitor, cei de la Toyota lansând în urmă cu câteva zile modelul, la ei acasă. Europa și America vor primi Mirai-ul (Viitor-ul) în cursul anului următor. Mașina de serie cu pilă de hidrogen este prima din această clasă.
În 1997 Toyota lansa o mașină care avea să schimbe multe în industria auto. Modelul se numea Prius și oferea o propulsie hibridă. În 2015 producătorul nipon încearcă să facă din nou ce a făcut cu Prius-ul în urmă cu două decenii, doar că de data asta trece la hidrogen.
Cum funcționează Mirai?
Modelul celor de la Toyota este în continuare electric, așa că unde e pila asta pe care o tot menționăm? Treaba stă în felul următor: mașina are două rezervoare de hidrogen din care acesta ajunge la pila de combustie unde se combină cu oxigenul din aerul înconjurător, iar în urma unei reacții chimice rezultă curentul electric care alimentează motorul. Cele două rezervoare promit o autonomie între 400 și 700 de kilometri.
Partea interesantă este că realimentarea cu hidrogen durează câteva minute, astfel numai suntem nevoiți să așteptăm ore întregi până când reîncărcarea ar fi fost gata, de la priza din garaj (dacă suntem norocoși). Deși a primit titlul de mașină de serie, nu va gândiți că vom vedea un Mirai la fiecare colț de stradă.
Cifrele de producție se învârt în jurul sutelor, și nu de mii. Toyota speră să vândă 400 de unități la ei acasă și 300 în restul lumii. Prețul de pornire este de 58.000 de dolari înainte de taxe, în Japonia. Nu știu ce alte opțiuni mai ai acolo, la un preț similar, dar având în vedere că abia există câteva stații de alimentare cu hidrogen, în California, nu cred că Toyota Mirai va face mari valuri în rândurile europenilor și mai ales a românilor.