01 iul. 2015 | 08:14

Topul celor mai scumpe mașini vândute vreodată

ENTERTAINMENT
Topul celor mai scumpe mașini vândute vreodată

Astăzi vă vom prezenta cele mai scumpe cinci mașini vândute vreodată.

Spre „surpriza” tuturor, 3 din acestea poartă căluțul cabrat pe capotă, Ferrari fiind marca auto cu cele mai multe modele ajunse în astfel de topuri, în raport cu totalul modelelor produse vreodată. Haideți să vedem ce mașini merită sume de ordinul zecilor de milioane.

[related]

5 – 1957 Ferrari Testarossa

În 2011 a fost licitat primul model din seria de 34 de unități produse vreodată. Deși mașina a fost distrusă în 1958 în cursa de la Le Manș și restaurată ulterior, aceasta a atins suma de 16,390,000 de dolari. Numele ei, Testarossa, în traducere directă inseamnă „rosu fierbinte”. Caroseria concepută de Scaglietti a fost inspirată de mașinile de Formula 1, aripile față fiind separate de caroseria principală.

????????????????????????????????

4 – 1967 Ferrari 275 GTB/4 NART Spyder

Acest Ferrari este printre cele mai rare și valoroase, doar 10 exemplare fiind construite vreodată. Exemplarele în cauza au fost construite pentru un singur dealer din America, la rugămintea sa. Luigi Chinetti a comandat 25 de modele, numai 10 fiind construite, el plătitnd la aceea vreme suma de 8,000 de dolari pe bucată. Terminația NART era destinată echipei de curse a lui Chinetti, North American Racing Team. Unul din cele 10 exemplare a fost scos la licitație în 2013 și vândut pentru suma de 27,500,000 de dolari.

1967 Ferrari 275 GTB-4 NART Spyder

3 – 1954 Mercedes-Benz W196R Silver Arrow

O adevărată legendă a sportului cu motor, această mașină a fost construită pentru campionatul de Formula 1 din 1954/55. Mașina folosea injecția directă adaptată de pe un motor V12 care dota avionul de vânătoare Messerschmitt Bf 109E în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Povestea spune că numele de Silver Arrow vine tocmai de la ghinionul  care trebuia să excludă această mașină din prima sa cursă. Cu o oră înainte de începutul primei curse din campionat, comisia de Formula 1 a descoperit că mașina era cu 1 kg mai grea decât era admis. Pentru a ajunge la greutatea necesară inginerii au dat jos vopseaua, mașina rămânând de culoarea argintie oferită de metal, astfel fiind botezată „Sageata Argintie” (Silver Arrow). La volan cu Sir Stirling Moss, mașina a câștigat 9 din cele 12 curse ale campionatului respectiv, iar singura care aparține unui proprietar privat a fost vândută pentru suma de 29,000,000 de dolari.

1954 Mercedes-Benz W 196 R Silver Arrow racing car driven by Juan Miguel Fangio

2 – 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic

Bugatti-ul Type  57 a fost produs în 710 unități, și avea design-ul realizat de fiul lui Ettore Bugatti, Jean Bugatti. Deși a fost produs în 710 exemplare, doar 4 unități 57SC Atlantic au fost vreodată construite. În zilele noastre singurele Type 57SC Atlantic rămase aparțin, unul lui Ralph Lauren iar următorul unui colecționar de modele Bugatti. Cel din urmă plătind suma de 43,700,000  de dolari pentru a deține unul.

bugati-gooding

1 – 1963 Ferari 250 GTO

Povestea mașinii de pe locul 1 este oarecum explicată de nume, pentru cunoscători. Mașina a fost produsă în 39 de unități, pentru a putea fi omologată în cadrul curselor organizate de grupul FIA în anii `60, GTO venind de la „Gran Turismo Omologato” iar partea numerică reprezentând capacitatea cubică a fiecărui cilindru (250). În luna mai a lui 2012 modelul construit special pentru Sir Stirling Moss a fost vândut cu suma record, la aceea vreme, de 38,115,000 de dolari. Abia în octombrie 2013, un colecționar din Conneticut (Paul Pappalardo) a vândut mașina cu codul de șasiu 5111GT pentru suma incredibilă de 52,000,000 de dolari, astfel devenind cea mai scumpă mașină vândută vreodată.

1963 Ferrari 250 GTO - The Holy Grail

Deși totalul prețurilor celor 5 mașini în cauza depășește bugetul unei țări din lumea a treia, bogații lumii nu pot pune preț pe frumusețe și raritate. Personal, nu pot concepe să dețin o mașină pe care nu o voi conduce vreodată, indiferent de suma monstruoasă plătită pentru aceasta. Mașinile sunt făcute să fie conduse, altfel nu se mai numeau mașini, se numeau…chestii-frumoase-de-fier-la-care-ne-uităm.