27 feb. 2015 | 06:05

Studiu: YouTube este o industrie de miliarde cu profit zero

Studiu: YouTube este o industrie de miliarde cu profit zero

Fără a fi neapărat relevant nivelul de trafic generat de popularul website, continuă să facă o treabă foarte proastă în a genera profit constant.

Deşi Google este o companie foarte pragmatică, ce nu face compromisuri când vine vine vorba de o sursă importantă de profitabilitate, cu YouTube a dat greş. ,,Micuţa” companie cumpărată în 2006 eşuează în mod regulat să genereze o cotă semnificativă de profit.

Este unul dintre cele mai populare wesite-uri online la ora actuală. Cu toate acestea, Google pare să aibă din ce în ce mai puţină răbdare cu YouTube. Nu de alta, dar cei de la Wall Street Journal, după ce au analizat atent problema, au observat că site-ul de clipuri online, degeaba încasează sume semnificative de bani, aproximativ patru miliarde dolari doar anul trecut, dacă nu rămâne cu nimic din ele. La nivel global, doar 6 procente din banii încasaţi de Google în 2014 provin din reclame pe YouTube. Surpriza este cu atât mai mare cu cât reclamele video pe populara pagină de internet tind să fie omniprezente.

În teorie, dacă ar fi să despicăm firul în patru, mulţi sunt de părere că YouTube ar putea câştiga mai mulţi bani dacă internauţii nu ar petrece cea mai mare parte a timpului vizionând clipuri YouTube integrate pe Facebook sau pe diverse alte site-uri. Ideal, oamenii ar fi bine să realizeze cele mai multe vizionări pe pagina web YouTube.com sau prin intermediul aplicaţiilor omonime de mobil.

Pe termen lung, mi-e frică de faptul că cu unicul scop de a întoarce mai mulţi bani în visteria companiei mamă. Sper doar ca acest lucru să nu se întâmple prea curând.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele