23 dec. 2015 | 15:20

Sony va ”ajuta” ochelarii PlayStation VR cu un procesor extern

ACTUALITATE
Sony va ”ajuta” ochelarii PlayStation VR cu un procesor extern

PlayStation 4 abia poate să susțină jocuri la o rezoluție decentă cu un framerate de 60FPS. În aceste condiții nu e de mirare că cei de la Sony și-au pus probleme foarte serioase atunci când au realizat că vor avea nevoie de suficientă putere de procesare să susțină framerate-uri de 75+ FPS obligatoriu, pentru ochelarii de realitate virtuală.

Îngrijorarea celor care deja testau ochelari pentru realitate virtuală, cum ar fi Oculus Rift, a fost cât se poate de legitimă când a apărut vestea că și Sony lucrează la niște ochelari de realitate virtuală pentru PlayStion 4, asta când consola abia se descurcă cu jocurile dezvoltate pentru rezoluții și framerate-uri modeste.

Luând în calcul această situație, japonezii de la Sony au îngrășat porcul în ajun și au decis să livreze ochelarii PlayStion VR cu un procesor în plus față de cel din consolă, într-o cutie externă, ca să ajute la performanța necesară rulării de aplicații pentru realitatea virtuală.

Venind într-un bundle împreună cu ochelarii PlayStation VR, cutia PSVR (PlayStation VR) măsoară 140 x 140 x 35mm și are o sursă de alimentare propie, separată de cea a consolei. Conform Eurogamer, cutia are două porturi de HDMI in și out, și un port de USB cu care se conectează la consolă. În partea din față sunt două ieșiri dedicate strict ochelarilor.

Nu se știe exact ce fel de piese sunt plasate în această cutie magică, dar se pare că aceasta ajută la creșterea frecvenței imaginii proiectate în mediul virtual cu până la 120Hz astfel încât să prevină starea de amețeală pe care ochelarii de VR de obicei o provoacă.

Sony lasă impresia că s-a întors în anii ’90 cu această metodă intermediară de a compatibiliza realitatea virtuală cu o consolă veche de doi ani, însă, dacă își face treaba, nu văd de ce să nu se vândă până la urmă. Cel puțin în acest fel, dețintătorii de console PlayStation nu vor mai trebui să aștepte până la generația viitoare de console, încât să poată juca jocuri în realitate virtuală.