Smartwatch-urile cu Android Wear, mai ales Moto 360, s-au vândut ca pâinea caldă în 2014
Deşi părea o piaţă care va accelera foarte lent, un nou studiu confirmă că 2014 a fost anul gadgeturilor purtabile, în special al ceasurilor cu Android Wear.
După ce Google a anunţat oficial o versiune a sistemului de operare Android gândită special pentru ceasuri şi alte gadgeturi purtabile, nu a durat prea mult până când producători cunoscuţi din industrie s-au grăbit să anunţe foarte multe variaţii pe aceeaşi temă. Din acest motiv, Android Wear a devenit un standard în piaţă, iar companii precum Samsung sau LG au mai găsit o sursă de venit importantă. Cei la Motorola, de exemplu, după ce au creat Moto 360, au reuşit să comercializeze nu mai puţin de 720.000 de exemplare din popularul gadget pe parcursul lui 2014.
În comparaţie cu cele 4,6 milioane de gadgeturi purtabile livrate în cele 12 luni ale anului trecut, victoria celor de la Motorola este evidentă. Chiar şi în contextul achiziţiei companiei americane de către Lenovo, nu ar trebui să să surprindă faptul că în spatele acestui brand se află o echipă foarte creativă de designeri şi ingineri. Mai mult decât atât, Moto 360 s-ar fi vândut şi mai bine, dar Motorola a avut numeroase dificultăţi în a-l produce în cantităţi foarte mari.
În principiu, situaţia este destul de clară, chiar dacă există o mică problemă cu statisticile celor de la Canalys. Din păcate, aceste cifre enumerate mai sus, fac referire la dispozitive livrate către comercianţi, nu la unităţi ajunse în mâinile utilizatorilor. Ca urmare, dacă luăm în calcul numărul ipotetic al aparatelor care stau pe rafturile magazinelor, valorile reale ar putea fi un pic mai mici.
Pebble este de asemenea inclus în respectivul studiu, cu vânzări de aproximativ un milion de unităţi între momentul lansării din 2013 şi finele lui 2014. În orice caz, cei de la Canalys au reuşit să ne confirme că trecem printr-o perioadă în care importanţa unui dispozitiv purtabil în viaţa noastră este din ce în ce mai mare, iar 2015 va continua acest trend. Lansarea Apple Watch va reprezenta un moment de cotitură în acest segment de piaţă, rămânând doar câteva luni pentru a ne lămuri dacă Apple va deveni sau nu lider printre creatorii de ceasuri inteligente.