Serverele Azure de la Microsoft vor fi compatibile și cu jocurile pentru PlayStation
Conform lui Phil Spencer, liderul departamentului Xbox al Microsoft, se pare că serverele Azure ce susțin jocul Titanfall vor fi compatibile și cu alte console precum PlayStation, Wii U și PC.
În urma unei discuții avute pe Twitter, Phil Spencer a confirmat unui fan că Titanfall 2 nu va apărea exclusiv pe Xbox One și, mai mult, serverele Azure vor susține noile jocuri Microsoft, dar și produsele altor companii. În momentul în care Titanfall a fost lansat, mulți jucători au admirat capacitatea serverelor de a susține un număr mare de acțiuni bazate pe fizica motoarelor grafice, sau pe o inteligență artificială avansată.
Serverele Azure ale Microsoft ies în evidență prin capacitatea lor de a oferi suport prin sistemul de cloud computing. Aceste servere sunt virtuale și pot oferi aplicațiilor mult mai multe resurse de care au nevoie comparat cu cele clasice. De asemenea flexibilitatea serverelor Azure garantează alocarea de bandă aproape infinită oricărei sesiuni de joc, indiferent de ce resurse are nevoie.
@Tysonie1 @The_CrapGamer Azure services are available to any game, even other platform’s exclusives. We wouldn’t keep someone from using.
— Phil Spencer (@XboxP3) December 19, 2015
Sistemul de servere virtuale a ajutat jocului Titanfall în 2014, susținând personajele AI din joc, și au ajutat la menținerea framerate-ului la cote înalte, oferind în același timp, și o latență extrem de mică la comenzi. Următorul joc exclusiv pentru Xbox One, Crackdown, se va bucura de asemenea de noile server Azure.
E puțin probabil ca Sony să apeleze la Microsoft în viitor pentru infrastructura serverelor virtuale Azure, însă nu m-aș mira ca Sony să caute un sistem asemănător, sau să dezvolte în interior un sistem de servere virtuale dedicat, asemănător cu cel al Microsoft.