09 oct. 2015 | 18:17

Înlocuirea butonului „like” ar putea să ne dea bătăi de cap

ACTUALITATE
Înlocuirea butonului „like” ar putea să ne dea bătăi de cap

Facebook a început testarea înlocuirii clasicului buton de „like” cu o serie de emoticoane care să redea mai multe tipuri de reacții la conținutul de pe rețeaua socială.

Dacă ieri totul era la nivel de zvon, informațiile publicate de site-ul spaniol Engadget s-au dovedit a fi adevărate, iar Facebook testează deja noile „reacții”, așa cum au fost denumite de către companie, în Spania și Irlanda.

Locuitorii țărilor respective încă nu știu cum să profite la maximum de noua funcție de la Facebook, dar pe rețeaua socială au început să apară deja câteva reacții. Comunitatea irlandeză și-a exprimat reacțiile în legătură cu un clip dintr-o emisiune din Statele Unite, oferindu-i câteva râsete, semne de dragoste, chiar și o față nervoasă.

Facebook reactions

Totuși, aceste reacții par să nu ușureze chiar atât de mult lucrurile, așa cum s-a dorit. O jurnalistă Mashable a declarat că i-a fost foarte ușor să-ți exprime sentimentele față de conținutul public, precum pagini oficiale. Totuși, aceasta a fost pusă în dificultate atunci când un prieten de-al său a publicat pe rețeaua socială faptul că a fost părăsit de către partenera sa.

Jurnalista a declarat că a stat mai multe minute să se gândească ce reacție ar trebui să adopte. Dacă ar fi pus o față tristă ar fi fost prea milostivă, un emoticon nervos ar fi putut înrăutăți situația, iar unul „wow” ar fi putut fi interpretat precum „wow, ești prost la capitolul relații”. Într-un final, copleșită de varietatea de emoții, jurnalista a ajuns să-i lase un comentariu.

Totuși, e de înțeles de ce Facebook dorește să de ofere ceva mai expresiv decât un simplu buton de „like”. Deoarece rețeaua socială se dezvoltă pe zi ce trece și devine o platformă complexă unde se împărtășesc știri, imagini cu criza refugiaților sau informații despre maltratarea animalelor, acestea nu pot fi evaluate cu un simplu „like”. Ar părea insensibil.

Acum, rămâne să așteptăm ca noua opțiune de la Facebook să treacă de stadiul de teste și să devină disponibilă în întreaga lume.