21 oct. 2015 | 14:26

Google lansează un serviciu care ajută magazinele să identifice potențialele bestselleruri

ACTUALITATE
Google lansează un serviciu care ajută magazinele să identifice potențialele bestselleruri

Inventarul devine uneori o capcană pentru retaileri, în special pentru cei mici. Comandarea în exces a unor produse care nu se vând bine e o greșeală scumpă, dar nici epuizarea stocurilor unor produse foarte vândute și căutate nu e de neglijat.

Un nou instrument Google, numit Shopping Insights, ar putea fi de ajutor pentru micii afaceriști, ajutându-i să afle ce lucruri caută cel mai des oamenii din orașele lor. Noul serviciu valorifică la maximum motorul de căutare și oferă informații atât despre produse, cât și despre cei care le caută, arătând chiar și o hartă a poziționării acestora. În plus, arată datele de la orașele aflate în ținta AdWords, și cataloghează căutările în funcție de dispozitive, ceea ce îl face și mai util pentru campaniile online.

shopping insights

Cei de la Google susțin că deși 87% din cumpărători caută produse online, majoritatea, adică 92%, le cumpără direct din magazine. Shopping Insights poate ajuta retailerii să planifice produsele pe care să le stocheze în diferite locuri, arătându-le care sunt cele mai căutate în fiecare oraș. De exemplu, costumele și elementele cu Minioni și Star Wars vor fi populare pentru acest Halloween, dar datele Shopping Insights indică faptul că aceste costume Star Wars sunt de trei ori mai populare în Berkeley, în timp ce Minionii au un avantaj în Madison.

minioni si star wars

minioni si star wars-2

Instrumentul funcționează cel mai bine pentru trendurile majore. Versiunea beta include date pentru cele mai populare 5.000 de produse pe Google Shopping între aprilie 2014 și septembrie 2015. Totuși, deși s-ar putea dovedi foarte util pentru listele de cumpărături cu diverse ocazii, nu e neapărat la fel și pentru vânzătorii de produse relativ nișate, dar tot solicitate într-o măsură destul de mare, în special pe post de cadouri (cum ar fi seturile în ediție limitată ale diverselor companii). Mai mult decât atât, Shopping Insights încă nu poate prezice ce anume vor cumpăra clienții, ci doar lucrurile de care sunt interesați. Retailerii se vor baza în continuare pe propriile analize.