Facebook vrea să devină singura ta sursă de știri. Ce pregătește pentru luna aceasta
Facebook pare a fi hotărâtă să includă conținutul publicațiilor direct pe site-ul său, iar acest lucru s-ar putea întâmpla chiar în luna mai.
Facebook a devenit o sursa de trafic extrem de importantă pentru majoritatea publicațiilor din lume. După cum scriu cei de la Wall Street Journal, aproximativ 60% din traficul înregistrat de majoritatea publicațiilor online este furnizat de către Facebook. Mai mult decât atât, un studiu efectuat în Statele Unite arată că 48% din oameni află știrile din politică de pe Facebook. Publicațiile în general postează linkuri care redirecționează utilizatorii către site-urile lor.
Facebook vrea să schimbe acest lucru, încercând astfel să-i convingă pe cei ce produc conținut să-și publice articolele direct pe rețeaua socială. Inițiativa se numește Instant Articles, iar printre cele mai mari publicații vizate se numără National Geographic, New York Times și BuzzFeed. Pentru a realiza acest lucru, Facebook vrea să implementeze un sistem prin care acestea ar putea păstra tot venitul obținut din vânzarea de reclame pe rețeaua socială.
Principalul motiv pentru care o astfel de inițiativă ar fi implementată este dorința rețelei sociale ca utilizatorii să petreacă și mai mult timp pe site. Nu doar banii ar fi problema publicațiilor, ci și influența pe care o au asupra utilizatorului. Negocierile încă sunt în derulare, dar până Facebook speră ca acestea să fie finalizate cu succes.