De ce angajații Facebook folosesc viteze de internet chinuitor de mici
Facebook lansează o nouă inițiativă, denumită „marțea 2G”, cu ajutorul căreia angajații săi să poată înțelege mai bine modul în care utilizatorii din țările slab dezvoltate interacționează cu internetul.
Pentru mulți dintre noi, o conexiune 2G la internet este un adevărat coșmar. Suntem obișnuiți cu vitezele 4G, care încarcă o pagină de internet în doar câteva secunde, iar orice întârziere pare să ne testeze limitele răbdării. Totuși, utilizatorii din țările slab dezvoltate nu au parte de experiențe rapide când vine vorba de conexiunea la internet, iar cei de la Facebook doresc să schimbe acest lucru. Pentru asta, angajații companiei pot experimenta conexiunile 2G în fiecare zi de marți, timp de o oră.
Pentru a se încărca o pagină de internet printr-o conexiune 2G, procesul ar putea dura chiar și câteva minute. Tocmai de aceea, echipa de la Facebook care se ocupă de dezvoltarea piețelor lucrează intens pentru a putea oferi o experiență cât mai plăcută pentru toți utilizatorii. Ca parte a job-ului lor, cei de la Facebook folosesc deseori telefoane care simulează conexiunile 2G și pleacă în călătorii către destinații precum India sau Kenya, pentru a înțelege mai bine modul în care utilizatorii interacționează cu produsul lor.
Totuși, pentru că nu toți angajații au posibilitatea de a pleca în excursii, Facebook lansează „marțea 2G”. Deși nu este obligatoriu, în fiecare zi de marți, angajații de la Facebook au opțiunea de a utiliza aplicația, fiind conectați la rețele 2G. Timp de o oră, aceștia vor experimenta utilizarea Facebook-ului în aceleași condiții ca milioane de oameni din jurul lumii.
La începutul lunii, Facebook a făcut un pas important în adaptarea rețelei sociale la conexiunile slabe la internet. Aceștia au îmbunătățim modul în care se comportă News Feed-ul atunci când semnalul este slab. Așadar, acesta afișează povești încărcare anterior sau salvate în memoria cache. În plus, Facebook va face o prioritate din încărcarea conținutului pe care utilizatorul îl privea deja, ca mai apoi urmând să încarce postările următoare.
O altă schimbare constă în faptul că Facebook va afișa ceea ce conexiunea la internet va fi capabilă să încarce. De exemplu, dacă semnalul este prea slab pentru încărcarea unui videoclip, Facebook pur și simplu nu-l va afișa în News Feed și își va folosi „energia” pentru text sau fotografii.
Cei de la Facebook sunt optimiști și consideră că „marțea 2G” va fi un succes, iar astfel vor putea să înțeleagă mai bine piețele slab dezvoltate și for face eforturi mai mari pentru a putea îmbunătăți experiența Facebook pentru cei care au parte de conexiuni slabe la internet.