Cum știe Google să-ți răspundă la cele mai complicate întrebări
Motorul de căutare de la Google se folosește de un nou algoritm pe bază de inteligență artificială pentru a putea răspunde la întrebările dificile adresate de utilizatorii săi.
Majoritatea oamenilor nici nu realizează atunci când Google își actualizează motorul de căutare cu noi algoritmi. Dar, pentru a putea ajuta utilizatorii să filtreze printre miliardele de site-uri de pe internet, în fiecare zi apărând alte 822.240 de pagini, compania trebuie să-ți îmbunătățească constant abilitățile.
În decursul ultimelor luni, cei de la Google au testat un sistem ce are la bază inteligență artificială, denumit „RankBrain”, pentru a îmbunătăți modul în care motorul de căutare răspunde la întrebările care îi sunt adresate, mai ales cele cu care nu s-a mai întâlnit până la momentul respectiv. Dintre toate milioanele de întrebări pe care le primește în fiecare secundă, 15% dintre acestea sunt complet noi pentru Google.
Potrivit celor de la The Next Web, sistemul funcționează prin încorporarea limbajului scris în entități matematice, pe care motorul de căutare le poate înțelege. În plus, acesta poate să ghici ce cuvinte sau fraze au un înțeles similar. Greg Corrado, un cercetător de la Google, susține că sistemul a devenit popular într-un timp foarte scurt, fiind al treilea cel mai folosit pentru afișarea rezultatelor de la Google.
Utilizarea inteligenței artificiale în motoarele de căutare arată cum vor fi construite în viitor software-le și serviciile. Prin implementarea mașinăriilor cu abilități de învățare, companiile pot înțelege o cantitate mai mare de date care să servească utilizatorii globali. Totuși, acest tip de tehnologii trebuie dezvoltate intens până să poată fi utilizate de ajutor companiilor și utilizatorilor. Pentru RankBrain s-a lucrat timp de un an până să înceapă să fie testat și implementat în motorul de căutare de la Google.
Corrado punctează că „mașinăriile cu abilități de învățare nu sunt doar un sirop magic pe care îl torni peste o problemă și o rezolvă. A fost nevoie de multe procese de gândire pentru a construi ceva care să merite implementat”.