Cum schimbă Facebook modul în care te informezi: Instant Articles promite o experiență interesantă
Facebook a lansat, într-un final, Instant Articles, începând astfel să găzduiască articolele marilor publicații direct pe site-ul său.
Intențiile celor de la Facebook de a include conținutul publicațiilor direct pe site-ul său sunt cunoscute de ceva vreme. Acum, după o lungă așteptare, rețeaua socială a lansat Instant Articles. Aceasta le permite creatorilor de conținut să creeze articole care se încarcă direct în aplicația de iOS a Facebook. Pentru moment, sistemul de operare al Apple este singurul suportat, dar utilizatorii de Android vor avea și ei parte de Instant Articles în curând.
Printre companiile cu care Facebook colaborează deocamdată se numără BuzzFeed, The Guardian, National Geographic, The Atlantic și Times. Conform celor de la Verge, articolele se încarcă de 10 ori mai repede decât se încărcau înainte, datorită unei tehnologii folosite și în trecut de rețeaua socială. Articolele vor apărea în News Feed, iar uneori vor se vor distinge prin materiale video drept cover, care vor rula odată ce sunt vizualizate.
Introducing Instant Articles, a new tool for publishers to create fast, interactive articles on Facebook.
Posted by Facebook Media on Tuesday, May 12, 2015
În articole, publicațiile au dreptul de include, printre altele, logo-ul, alături de informații despre autorii materialului și link-uri către paginile de Facebook ale acestora și ale companiei, poze la rezoluții foarte mari și hărți interactive. Cât despre partea financiară, partenerii Facebook au mai mult opțiuni. Aceștia pot accepta ca Facebook să vândă reclame în interiorul articolelor, împărțind veniturile sau pot vinde ei singuri reclamele, păstrând astfel toți banii.
De asemenea, s-a menționat foarte clar faptul că noul algoritm nu va promova aceste materiale în defavoarea celor care nu iau încă parte în programul Instant Articles. Acest program ar putea avea, însă, două tăișuri. După cum scrie Verge, partenerii ar putea deveni dependenți de veniturile din Instant Articles, iar Facebook ar putea să păstreze o parte din ce în ce mai mare din venituri. Pentru moment, însă, Instant Articles este pentru cei mai mulți o ocazie importantă de a ușura accesul utilizatorilor la conținutul preferat.