06 oct. 2015 | 18:27

Conexiunile slabe la internet nu vor mai fi o problemă pentru Facebook

ACTUALITATE
Conexiunile slabe la internet nu vor mai fi o problemă pentru Facebook

Principalul scop al celor de la Facebook este ca toată lumea să se poată bucura de serviciile oferite de aceștia. Pentru a facilita acest lucru, Facebook face o serie de ajustări la News Feed, pentru a funcționa chiar și cu o conexiune mai slabă la internet.

Dacă ai încercat vreodată să dai un refresh pe Facebook în timp ce erai conectat la o rețea slabă, cel mai probabil nu ai reușit. Dacă nu folosești Facebook Lite, aplicația care utilizează mai puține date și care astfel încarcă mai rapid conținutul, experiența conexiunilor slabe este una dureroasă.

Având în vedere că mulți dintre cei 1.5 miliarde de utilizatori Facebook provin din zone unde internetul la viteze 2G este cel standard, compania dorește să vină în ajutorul utilizatorilor și să salveze situația.

Pentru cei care au parte de o conexiune extrem de slabă la internet, Facebook va afișa povești încărcate anterior, sau salvate în memoria cache, în loc de ecranul alb pe care îl „oferă” acum. Dacă totuși conexiunea merge oarecum, dar este înceată, Facebook va face o prioritate din încărcarea conținutului la care te uiți deja, iar după va încerca să încarce lucrurile la care urmează să dai scroll. Înainte, Facebook încerca să încarce mult conținut în același timp, risipind lungimea de bandă pe o groază de afișări la care probabil nici nu mai ajungeai.

O ultimă schimbare a celor de la Facebook constă în faptul că rețeaua socială îți va arăta ceea ce rețeaua va fi capabilă să încarce. De exemplu, dacă conexiunea la internet este prea slabă pentru încărcarea unui videoclip, Facebook pur și simplu nu-l va afișa în News Feed și își va folosi „energia” pentru text sau fotografii.

Potrivit Techcrunch, schimbările de la Facebook se aplică doar în cazul variantelor pentru dispozitive mobile, așa că dacă frecventați rețeaua socială de pe desktop nu veți observa vreo diferență, cel puțin nu pentru moment.

Modificările vin în urma misiunii Facebook de a-și atinge următorul target de două miliarde de utilizatori. Dacă experiența utilizatorilor cu Facebook lasă de dorit, aceștia probabil nu se vor întoarce să-l folosească, așa că este crucial pentru companie ca lucrurile să meargă ca pe roate.