13 feb. 2015 | 18:25

Cele mai bizare lucruri finanțate online: Succese mai puțin cunoscute de pe Kickstarter

FEATURE
Cele mai bizare lucruri finanțate online: Succese mai puțin cunoscute de pe Kickstarter

Kickstarter ne-a oferit pe parcursul timpului câteva campanii atât de ciudate, încât cu greu ne putem da seama cum au reușit să fie finanțate cu succes.

Salată de cartofi, piscine plutitoare pe un râu și prăjitoare de pâine care pun chipul lui Iisus pe feliile de pâine, Kickstarter are de toate în zilele de azi. Acesta în sine nu ar fi un lucru atât de ciudat. Oamenii creativi au dreptul să-și pornească propriile campanii, atât timp cât acestea nu insultă pe nimeni. Ciudat, însă, este faptul că multe dintre acestea au reușit să fie finanțate cu succes, unele chiar în condițiile în care aveau scopul de a strânge mii de dolari.

Astfel de campanii sunt încă un motiv pentru care ne pare rău că platforma de crowdfunding Kickstarter nu este disponibilă încă în România. Trecând peste acest lucru, vă prezentăm cinci dintre succesele mai puțin cunoscute de pe Kickstarter, unele dintre cele mai bizare lucruri pe care s-au dat bani online.

Acvariul cu meduze

Acvariul cu meduze este prima dintre aceste campanii ciudate de Kickstarter care au reușit să ne atragă atenția. Există un motiv important pentru care nu vedem de obicei meduze în acvarii: acestea ar fi afectate de sistemul de filtrare al apei. Cel care a creat acvariul cu meduze a încercat să rezolve problema prin plasarea unor pietre pe fundul acvariului, acolo unde este situat sistemul de filtrare.

Acesta nu a reușit, totuși, să prezică efectul devastator al pietrelor, iar la ceva timp după finanțarea cu succes, problemele au început să apară. Din ce în ce mai multe meduze au murit, iar unii posesori s-au plâns de faptul că nevertebratele nu pot supraviețui mai mult de 72 de ore în interior. Câți bani au fost necesari inițial pe Kickstarter? 3.000 de dolari. Cu siguranță cineva s-a prins de potențialul pericol până ca acest proiect să primească o finanțare considerabilă, nu? Nu chiar. Până la final, au fost strânși exact 162.917 de dolari.

Jocul ”RoXzai”

Aceasta este genul de campanie care i-ar putea face pe unii să își piardă încrederea complet în comunitatea Kickstarter. Asta deoarece RoXzai este un joc în care trebuie să pui o piatră peste cealaltă; atât. De pe pagina campaniei se înțelege foarte clar că autorul s-a dus și a adunat pietre de pe jos, trimițând ulterior aceste pietre celor care au ales să finanțeze campanie.

Deși ne-am fi așteptat ca cineva să ceară, mai mult sau mai puțin în glumă, câteva sute de dolari pentru așa ceva, Buck Howdy, autorul din cazul de față, a considerat că 2.407 dolari este o sumă mai adecvată. Până la final, acesta a reușit să strângă 5.145 de dolari. Nu numai că a strâns de două ori mai mulți bani decât a cerut inițial, dar uitându-ne printre finanțatori, am observat că doi oameni au dat 1.000 de dolari, sau mai mult. Doi oameni în lume au dat 1.000 de dolari pentru un săculeț cu pietre.

Prăjitorul care imprimă chipul lui Iisus pe pâine

Religia poate deveni un subiect sensibil, însă nu aveam cu să ignorăm campania aceasta. Descrierea începe foarte simplu: Rugăciunile voastre au fost ascultate. Aparent, cineva s-a rugat pentru prăjitoare care imprimă chipul lui Iisus Hristos pe pâine, deoarece exact asta am primit. Numele pe care le-au dat aparatului electric este pe măsură: Grilled Cheesus.

Încă o dată, o scurtă examinare a finanțatorilor scoate la iveală lucruri cel puțin interesante: doi oameni au contribuit cu câte 1.500 de dolari. Ce au primit în schimb? Nu unul, ci două aparate Grilled Cheesus și ”onoarea„ de a fi incluși în Grilled Cheesus ”Hall of Fame” și de a avea numele inclus în imnul oficial Grilled Cheesus. Dar Grilled Cheesus a fost foarte aproape de a nu fi finanțat, ținta de 25.000 de dolari fiind cu greu atinsă.

Salata de cartofi

Definiția ridicolului de pe Kickstarter, campania pentru realizarea salatei de cartofi a fost pentru mulți dovada clară a faptului că orice este posibil. Povestea este veche, așa că o vom prezenta foarte pe scurt. Utilizatorului Zack Danger Brown i s-a făcut foame într-o seară și a pornit o campanie de Kickstarter. El voia să strângă 10 dolari, iar comunitatea Kickstarter l-a răsplătit cu 55.500 de dolari. O petrecere uriașă a urmat, toată lumea care a donat 10 dolari sau mai mult a fost invitată, salata de cartofi a fost consumată, iar Zack Danger Brown probabil a fost mai bogat cu câteva zeci de mii de dolari.

NoPhone este fix un netelefon

NoPhone livrează exact ceea ce spune și numele: niciun telefon. Un utilizator satisfăcut afirmă că ”NoPhone este un telefon fără Wi-Fi, fără ecran, fără baterie și fără baterie”. Mai exact, NoPhone este o bucată de plastic care are forma unui telefon și a fost inclus într-o campanie care a reușit să strângă aproximativ 18.000 de dolari. Descrierea face toți banii: ”NoPhone este o alternativă […] care îți permite să rămâi conectat cu lumea din jurul tău”.

no phone 1

Bonus

Cum cele de mai sus sunt campanii care au reușit să fie finanțate cu succes, ne-am gândit că ar trebui să includem și câteva care, din păcate, nu au avut același succes.

Peștele pe roți

Este vorba despre un pește într-un acvariu pe roți. Vehiculul ar urma să se deplaseze în funcție de direcția în care înoată peștele, dar cei de pe Kickstarter nu au fost impresionați.

Campania Kickstarter pentru cumpărarea Kickstarter

Cineva chiar a creat o campanie pe Kickstarter pentru a cumpăra Kickstarter în 2012. Aceasta a fost închisă cu mult timp în urmă, însă, din fericire, poze cu pagina oficială încă mai există.

kickstarter buy