Cât de repede au învățat românii ce e Uber și cât de deschiși sunt să folosească serviciul
Aplicațiile pentru smartphone prin care să îți comanzi un taxi sunt în România de câțiva ani, dar acum au un rival nou: Uber, care crește destul de repede în popularitate.
Uber a debutat în urmă cu o săptămână în România, prin serviciul UberX, dar a creat suficient buzz mediatic cât să fie cunoscut de mulți români. Deși doar 14% din români au auzit până acum de Uber, 88% consideră conceptul aplicației util și 73% sunt dispuși să o utilizeze, potrivit unui studiu iSense.Solutions, citat într-un comunicat remis „Playtech“.
Totuși, deși Uber se adresează atât pasagerilor, cât și șoferilor, doar 18% din oamenii care au răspuns studiului au afirmat că ar utiliza aplicația doar ca șoferi, în timp ce aproape 28% sunt dispuși să o folosească din postura de pasageri. Alți 27% spun că ar vrea să fie și șoferi, și pasageri.
Aceste statistici sunt mai interesante când compari cu ceea ce înseamnă aplicațiile dedicate serviciilor clasice de taximetrie. Astfel, cea mai populară este Speed Taxi, 10% din români afirmând că o folosesc, în timp ce 40% au auzit de ea, deși nu o utilizează. Clasamentul este completat de aplicațiile Meridian Taxi – 6,6% o utilizează, 29% doar au auzit de ea, Cris Taxi – 5% o folosesc, iar alți 22% au auzit de ea și cele generale Star Taxi cu o rată de folosire de 3,6% și de popularitate de 21%, și Clever Taxi cu 3%, respectiv 28%.
Studiul citat mai arată că femeile ar utiliza aplicația Uber mai degrabă ca pasageri (33,8%), decât ca șoferi (9,2%), în timp ce bărbații sunt mai deschiși să devină șoferi Uber (26,6%) decât pasageri (21,7%). Mai multe despre Uber poți afla din interviul „Playtech“ realizat cu omul care a adus platforma în România. Iar dacă vrei o porție de glume pe seama Uber, ai acest articol din seria „iRaportul“.