Casa inteligentă și obiectele conectate reprezintă viitorul Orange
Noul magazin al celor de la Orange, deschis joi, în Cluj, anunță noua strategie a întregii companii și dezvăluie mici detalii în legătură cu viitorul acesteia.
Odată ce intri în noul magazin deschis de Orange în Cluj, două lucruri ies în evidență: primul este numărul imens de gadgeturi care îți stau la dispoziție, iar al doilea este absența totală a posterelor din magazin. Noua strategie a companiei are ca element central interacțiunea cu clienții și experiența pe care aceștia o au atunci când pășesc în magazinele operatorului. Acum, dacă un dispozitiv se află în stocul magazinului, atunci el este cu siguranță expus și sunt mari șanse să-l puteți testa.
Această nouă strategie menționată mai devreme se numește ”Essentials 2020”, numele indicând și anul în care Orange estimează că procesul de implementare se va termina. Clujul pare a fi un oraș asupra cărui din ce în ce mai multe companii din domeniul tehnologiei și al telecomunicațiilor își îndreaptă atenția. Pentru Orange, acesta are o importanță particulară, fiind, printre altele, locul în care aceștia au lansat oferta 4G și în care dețin o infrastructură considerabilă.
Toate cele de mai sus au fost menționate de Jean-Francois Fallacher, CEO-ul companiei, și confirmă interesul pe care îl atrage Transilvania din partea investitorilor. Mai important, în următorii 3 ani, Orange a declarat că are de gând să investească nu mai puțin de 500 de milioane de euro în România.
Revenind la noua strategie ”Essentials 2020”, aceasta a fost gândită pentru a fi realizate patru obiective importante: îmbunătățirea conectivității, reinventarea relațiilor cu clienții, susținerea transformării prin care trec partenerii de business și diversificarea activității. Dintre acestea, diversificarea activității este cea mai importantă. Astfel, Orange are de gând să se concentreze pe două sectoare extrem de importante pentru viitor: servicii financiare și ”Internetul tuturor lucrurilor”
Orange și Internetul tuturor lucrurilor
În plus, trebuie menționat că, pe viitor, Orange ar putea încheia un parteneriat cu anumite companii de taximetrie din București, mașinile acestora urmând a fi dotate cu dispozitive Huawei CarFi ce oferă internet la viteze 4G de la Orange.
Până acum, în noul Orange Smart Shop au fost expuse mai multe produse inteligente folosite în viața de zi cu zi. Cei de la Withings au fost prezenți prin trei gadgeturi: o cameră inteligentă de monitorizare a copiilor, un cântar inteligent Aura, un gadget nu tocmai ieftin ce poate colecta numeroase date în timpul somnului.
Camera video este conectată prin intermediul unei aplicații cu telefonul clientului și poate supraveghea activitatea copilului de oriunde, atât timp cât este menținută o conexiune stabilă la Internet. De cealaltă parte, cântarul inteligent se poate dovedi extrem de util pentru a detecta orice probleme legate de nutriția celui mic, acuratețea acestuia fiind dovedită pentru greutăți de maximum 25 de kilograme.
Withings Aura este un complex alcătuit din două unități: una este pusă sub saltea și are rolul de vă furniza datele colectate în timpul somnului, iar cealaltă reprezintă sursa de energie, dar poate funcționa și ca o alarmă.
Am avut ocazia și de a vedea un dispozitiv care a primit review-uri mixte. Parrot Flower Power este un monitor inteligent ce poate fi plasat în ghiveciul unei plante pentru a oferi informații exacte și sfaturi în legătură cu dezvoltarea acestei. Flower Power este interesant, însă a primit numeroase critici datorită faptului că transmite date doar prin Bluetooth.
Orange a expus, de asemenea, și o stație meteo inteligentă, dar și becuri inteligente, toate produse de cei de la Prestigio. Stația meteo inteligentă oferă informații în legătură cu temperatura, umiditatea și presiunea atmosferică din cameră, toate prin intermediul unei aplicații, iar becurile nu oferă nimic special, în afară de intensitatea ajustabilă și de culoarea modificabilă. Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer, a declarat că pe viitor ne putem aștepta la includerea pe lista produselor inteligente și a unor termostate inteligente și a unor sisteme de securitate.
Totul este mai ușor
După cum spus mai devreme, noua strategie ”este construită în jurul clientului şi dorinţei de a-l conecta cu ceea ce este esențial”. În noul Orange Smart Store, crearea abonamentului potrivit și cumpărarea unui produs anume au fost ușurate. Magazinul este dotat cu ecrane interactive care pot servi ca surse de informare în legătură cu diverse produse și servicii, dar care vă pot ajuta să vă și configurați un plan tarifar care vi se potrivește mai bine. Totul este bazat pe ”drag and drop”. Abonamentul poate veni însoțit de un telefon anume, selectat tot prin procesul de ”drag and drop”, sau de diferite servicii precum Orange TV, sau aplicații, precum Deezer.
Fiecare produs expus în noul Orange Smart Store este însoțit de un QR Code ce are rolul de a accelera procesul de vânzare. Nu trebuie decât să scanați codul cu telefonul, vă este furnizat un număr, iar apoi produsul este rezervat la casă. Nu trebuie decât să vă duceți acolo să vă ridicați produsul și să plătiți.
Până în anul 2020, Orange plănuiește ca 20% din toate magazinele sale din Europa să fie transformate. Asta ar însemna că, în 5 ani de zile, am putea avea parte de aproximativ 600 de locații precum cea din Cluj. Așa cum au spus și oficiali ai companiei, magazinul încă este la stadiul de concept, așa că este greu de spus când vom vedea încă unul de acest fel în România.