Aproape nimeni nu mai cumpără computere, iar producătorii suferă
Nu trebuie să urmăreşti foarte atent piaţa IT pentru a-ţi da seama că vânzările de computere s-au dus în jos cu o viteză alarmantă.
Într-o lume în care majoritatea activităţilor noastre online se desfăşoară prin intermediul smartphone-ului, este mai evident ca niciodată că nu ne mai cumpărăm PC-uri. Indiferent dacă vorbim de desktop-uri sau laptopuri, prea puţini dintre noi mai simt nevoia unui upgrade. Deşi urmările negative ale acestui trend erau evidente deja de câţiva ani, situaţia se pare că s-a agravat din ce în ce mai mult.
Cei de la Gartner au confirmat vânzările descendente de PC-uri, iar Acer este doar unul dintre producătorii care au recunoscut că trece printr-o perioadă economică foarte neagră. Al cincilea producător de computere din lume ca unităţi vândute a înregistrat în trimestrul al doilea al acestui an o scădere cu 30% a încasărilor. Aparent, atât de prost le merge taiwanezilor, încât trimestrul care abia s-a încheiat este unul dintre cele mai neprofitabile din ultimii zece ani. Abia în 2006 s-a mai înregistrat un profit atât de slab. Dând dovadă de un optimism debordant, Acer speră ca vânzările de Chromebook-uri, hibride şi laptopuri de gaming să aducă din nou gigantul pe linia de plutire. Momentan, cota de piaţă a companiei din vânzările de computere a scăzut cu 20 de procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2014.
La nivel global, indiferent de producător, vânzările de PC-uri au scăzut cu 10 procente în trimestrul doi al acestui an. În teorie, am putea crede că lansarea Windows 10 a motivat foarte mulţi indivizi să mai amâne investiţia într-un computer nou. În practică, nu cred că revoluţia planificată de Microsoft va reînvia interesul în domeniul achiziţiei de computere.