Trenul prototip Maglev are o viteză de 3 ori mai mare ca a unui avion

, 19 Mai, 21:04

Transportul terestru, așa cum îl știm noi, este destul de rapid, însă dacă te grăbești să ajungi dintr-o parte în alta a țării, singura modalitate viabilă este avionul.

Maglev Train

La Universitatea Jiaotong din China, cercetătorii experimentează un tren Maglev care ar putea circula cu o viteză teoretică de 2900 Km/h. Dacă vi se pare destul de rapid, atunci nu greșiți, momentan viteza maximă a unui tren comercial este de 431 Km/h iar recordul mondial pentru acest mijloc de transport este de 581 Km/h, și asta doar în testele inițiale. Așadar limita de aproape 3000 Km/h pare desigur puțin ridicolă. Testele pentru trenul cu o viteză de 2900 Km/h s-au realizat într-un tub de vacuum, având în vedere imposibilitatea trenului de a rula la o astfel de viteză în aer liber.

Sunt sigur că o astfel de soluție este departe de a fi implementată pe scară largă, în viitorul apropiat, însă, este de apreciat faptul că au fost luate în considerare astfel de opțiuni. Profesorul care se ocupă de acest proiect, Dr. Deng Zigang este și el de părere că dacă viteza depășește 400 de kilometri pe oră, mai mult de 83% din energia de tracțiune a trenului va fi disipată pentru a înfrunta rezistența aerului. Dacă scoatem rezistența aerului din calcul, așa cum se întâmplă în acest tub de vacuum, este posibilă atingerea unor viteze exemplare cu un tren cu utilizare comercială.

În cazul de față presiunea atmoseferică este redusă la 10% din presiunea întâlnită în mod normal la nivelul mării, unde valoarea este cea mai mică. Un calcul interesant, în cazul în care peste 100 de ani acest proiect va fi implementat la nivel internațional, am putea ajunge în 5 ore și jumătate din UK în Australia, cu acest tren. Prin comparație, un zbor comercial face aproape 22 de ore între aceleași destinații.

Etichete:
Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

INteresant dar cvasi-imposibil de realizat. Pentru crearea si mentinerea presiunii scazute in interiorul caii de rulare, ar rezulta niste costuri de exploatare care nu stiu daca pot fi la indemana oricui. Pentru ca vor fi nevoie de ecluze de egalizare a presiunii: tunelul este vidar, dar gara este la presiunea normala !!! Mai ar fi problema situatiilor de urgenta, in tunel fiind vid, pasagerii nu pot iesi afara, deci ce facem cu ei ?! Si de altfel, de stricat ceva tot se va strica, si deci daca trenul se opreste la mijlocul tunelului, trebuie folosite costume de cosmonaut (scafandru!) pentru pasageri ? Dar cum spuneam, ideea e interesanta, interesanta si cam atit…

Gigi Spadă

„presiunea întâlnită în mod normal la nivelul mării, unde valoarea este cea mai mică” ce isteţ a scris asta?

Gigi Spadă

Radu Neagu, am observat acum… Nea Radule, cu logica si fizica cam grele bre… :))

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail