Studiu: Nu mai cumpăraţi jocuri de pe Steam, pentru că nu le jucaţi
Un studiu recent a confirmat că achiziţiile impulsive de jocuri de pe Steam nu înseamnă nici pe departe că veţi juca acele titluri vreodată.
Deseori vedem reduceri la jocuri de pe Steam, iar dacă se întâmplă să ratăm vreo una, cu toţii primim email-uri şi suntem avertizaţi când unul dintre jocurile noastre de interes poate fi achiziţionat la super ofertă. Parte nu foarte evidentă în ceea ce priveşte reducerile, este că trezesc în noi o nevoie compulsivă de a achziţiona mai mult decât avem nevoie. Având în vedere că, trăgând linie, facem economie, nici nu ne dăm seama cum am ajuns să cheltuim 20-30% din salariu pe jocuri.
Pentru că trendul descris mai sus este foarte evident şi pentru cei care se gândesc în retrospectivă la câte jocuri au cumpărat pe Steam în ultimul an, echipa Ars Technica a decis să asocieze nişte valori numerice acestei pasiuni pentru jocuri în format virtual. În consecinţă, aproximativ 36,9% dintre toate jocurile achiziţionate prin intermediul magazinului virtual al celor de la Valve nu au fost jucate niciodată. Astfel, chiar dacă în teorie ne aflăm în posesia unui număr mai stufos de jocuri, cu siguranţă nu ne jucăm mai mult decât în urmă cu câţiva ani.
Acelaşi studiu mai scoate la iveală câteva statistici interesante. Dota 2 al celor de la Valve este cel mai popular titlu de pe platformă, aflându-se în posesia unui număr generos de aproape 26 de milioane de persoane. Ca urmare a faptului că la bază platforma a fost gândită pentru a comercializa jocurile dezvotate in-house de Valve, nu mai puţin de 13% dintre jocurile cel mai cumpărate aparţin companiei în cauză.
Acest studiu este doar cel mai recent episod dintr-o serie care a scos la iveală adevărul despre obiceiurile noastre legate de gaming. În urmă cu câteva săptămâni am aflat că foarte puţini dintre noi mai termină jocurile pe care la încep şi marea majoritatea a celor care îşi instalează jocuri pe mobile le experimentează doar în prima zi.