Vânzările de tablete scad masiv. De ce nu mai sunt oamenii interesați de aceste gadgeturi?
Deşi, pentru mulţi dintre noi, tabletele au înlocuit notebook-urile clasice, un studiu recent confirmă scăderea masivă a interesului pentru ele.
Cel mai recent studiu al celor de la IDC confirmă o informaţie destul de interesantă în ceea ce priveşte piaţa de tablete. Aparent, la nivel global, interesul pentru astfel de dispozitive a scăzut semnificativ în 2014 în comparaţie cu anii anteriori. Pentru a asocia nişte cifre acestui trend, trebuie să avem în vedere evoluţia de la an.
În teorie, 2014 a fost anul când piaţa de tablete a înregistrat o creştere de 7,2 procente în comparaţie cu 2013. Deşi această valoare sună foarte bine, în 2013 s-a înregistrat o creştere de 52,5% faţă de 2012. Ca urmare, situaţia pentru producătorii de tablete nu este foarte optimistă. Sub nici o formă aceste valori nu înfăţişează o scădere a numărului de utilizatori de tablete, ci, pur şi simplu, confirmă un ciclu de viaţă semnificativ mai mare pentru astfel de dispozitive în comparaţie cu smartphone-urile. Cu alte cuvinte, utilizatorii de iPad Air nu simt nevoie să-şi cumpere un iPad Air 2, chiar dacă cei care folosesc un iPhone 5s s-au grăbit să treacă la iPhone 6.
„La începuturile pieţei de tablete, se credea că ciclul de viaţă al dispozitivelor va fi similar cu cel al smartphone-urilor, cu înlocuiri la fiecare 2-3 ani. În realitate însă, foarte mulţi utilizatori de tablete preferă să-şi păstreze tabletele pentru mai mult de 3 ani, iar în unele instanţe, chiar mai mult de 4 ani“, a explicat Ryan Reith, unul din directorii de la IDC.
Ca un mic detaliu de fond, aceste statistici sunt pe aceeaşi linie cu un pronostic al analistului Ming Chi Kuo care a prezis în urmă cu ceva timp că vânzările de iPad în primul trimestru din 2015 vor înregistra o scădere masivă, cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2014.