Studiu: Apple vinde mai multe telefoane, Samsung pierde teren masiv
Un studiu recent al celor de la Gartner confirmă un trend început în urmă cu mai bine de jumătate de an: Samsung se duce în jos şi Apple vinde mai multe telefoane.
Cu paşi repezi, piaţa telefoanelor inteligente începe să devină guvernată de companii chinezeşti, chiar dacă Samsung şi Apple fac eforturi majore pentru a-şi menţine relevanţa într-un sector extrem de volatil.
Cel mai recent studiu al celor de la Gartner pentru piaţa de smartphone-uri, pe trimestrul trei al acestui an, ne confirmă din nou că deciziile neinspirate de design ale Samsung au început să coste compania din ce în ce mai mult. În acelaşi timp, telefoanele Apple cu ecrane de 4,7, respectiv 5,5 inci se vând precum pâinea caldă. În teorie, Samsung continuă să fie lider de piaţă cu 24,4 procente, dar, în contextul în care în aceeaşi perioadă din 2013 avea 32,1%, scăderea este şocantă pentru sud coreeni. Practic, după ce au menţinut pentru mult timp în frâu o treime din piaţă, acum trebuie să se rezume la un sfert.
De partea cealaltă a baricadei, într-o perioadă în care am fost asaltaţi cu produse chinezeşti ieftine şi bune, Apple a ajuns să deţină 12,7% din piaţă, în creştere de la 12,1 procente în trimestrul trei din 2013. Bazându-se în principal pe piaţa asiatică de dispozitive portabile, Huawei, în aceeaşi unitate de timp, a ajuns de la 4,7 la 5,3 procente, iar Xiaomi a depăşit orice aşteptări cu 5,2% din piaţă faţă de 1,5 acum un an.
Lenovo a scăzut un pic de la 5,2 la doar 5 procente, dar având în vedere achiziţia recentă a Motorola şi zvonurile referitoare la noi modele de telefoane pentru anul următor, este foarte probabil ca cel puţin această valoare să urmeze o curbă ascendentă.