Satisfacția clienților: Apple scade mult în fața Sony și Microsoft
În teorie, produsele Apple sunt frumoase şi intuitive, în practică, însă, se pare ca aceste calificative nu mai sunt suficiente pentru satisfacția clienților.
În fiecare an aproape, cei de la Apple se mândreau cu rezultatele unor studii ce urmăresc nivelul satisfacţiei utilizatorilor de iDevice-uri. Anul acesta se pare că reprezintă însă prima excepţie.
Un studiu recent, publicat zilele trecute de Forrester Research, ce a avut ca scop măsurarea nivelului de încântare al utilizatorilor de diverse produse şi servicii, a scos la iveală nişte rezultate neaşteptate. La ora actuală, Sony se pare că este producătorul cu cei mai mulţumiţi utilizatori, cu un scor obţinut în valoare de 83 de puncte. Pe locul al doilea, la egalitate de puncte, se află Microsoft şi Samsung, cu 82 de puncte. Apple vine abia pe locul al treilea cu 81 de puncte. Deşi am putea spune că diferenţele sunt infime, dacă mai introducem în ecuaţie şi gigantul Amazon cu 85 de puncte, devine evident că Apple, pur şi simplu, s-a dus în jos în ceea ce privește satisfacția clienților.
În cazul în care urmărim aceste valori în contextul rezultatelor din anii anteriori, câteva elemente sar în ochi. Sony, de exemplu, a crescut cu aproximativ 10 puncte în aproximativ 2 ani. Samsung şi Microsoft şi-au revenit după o scădere infimă de performanţă la acest capitol, în timp ce Apple a crescut la alte capitole, dar satisfacţia clienţilor se pare că nu s-a aflat printre ele. Cu toate că este imposibil de obţinut această informaţie din graficul de mai sus, sunt foarte curios ce se va întâmpla anul viitor. Oare chiar a intrat Apple într-o spirală descendentă când vine vorba de entuziasmul utilizatorilor vizavi de produsele sale?