Platforma de streaming Twitch aparține Amazon
Gigantul cumpărăturilor online, Amazon, a achiziționat platforma de streaming de jocuri Twitch pentru 970 de miliaone de dolari. Platforma Twitch era în negocieri cu Google.
Amazon a anunțat în mod oficial tranzacția ieri și și-a trecut în portofoliul site-ul care transmite în direct pe internet partide de jocuri pe calculator, cum ar fi League of Legends. Practic, Twitch este YouTube pentru jocuri.
Twitch nu e o platformă cunoscută în afara lumii pasionaților de jocuri, care urmăresc performanța altora în transmisiuni live pe internet. A fost fondat în 2011 și este a patra sursă de trafic în SUA, în spatele Netflix, Apple și Google.
Ca să vă dați seama cât de mare e Twitch, 32 de milioane de oameni s-au uitat la campionatul de League of Legends în octombrie 2013, mai mulți decât cei care s-au uitat la „Breaking Bad” sau „The Sopranos” la ultimele episoade.
Twitch are o audiență de 55 de milioane de oameni, care se uită la jocuri cum ar fi League of Legends sau Minecraft. Twitch deține o tehnologie foarte importantă – capacitatea de a face live streaming la milioane de oameni fără probleme tehnice.
Citește despre dorința Google de a cumpăra Twitch.
Amazon a reușit să întreacă Google în lupta pentru Twitch, gigantul căutărilor online fiind în negocieri din luna mai. De asemenea, Yahoo și-a arătat interesul pentru platformă, potrivit „”Wall Street Journal”.
Twitch ar putea ajuta Amazon să-și extindă portofoliul de publicitate, către publicul tânăr de pe Twitch. Cei care cumpără publicitate pe Twitch plătesc cu 85% mai mult decât pe un site obișnuit.
Twitch este o extensie a site-ului Justin.tv, fondat în 2006 de Justin Kan și Kyle Voigt. Din Justin.tv au ieșit Twitch, Socialcam sau Exec.
Nu este cea mai scumpă tranzacție pentru Amazon, care a plătit 1,2 miliarde de dolari pentru retailerul online de pantofi, Zappos.