Diablo III, Full HD și pe Xbox One cu ajutorul Microsoft
Pentru a evita un nou scandal vizavi de handicapul de performanţă al Xbox One faţă de PS4, Microsoft ar fi a făcut presiuni majore la Blizzard.
Nu au trecut decât câteva săptămâni de când am anunţat pentru prima oară că Diablo III pentru consolele next-gen va arăta mai bine pe PS4 decât pe XBOX One din cauza rezoluţiei native la care poate fi jucat. Printr-un comunicat oficial, cei de la Blizzard anunţau atunci că Diablo III va putea fi jucat la rezoluţie Full HD 1080p pe PlayStation şi doar 900p pe Xbox One. Cu toate acestea, versiunea care a ajuns în mâinile primilor utilizatori de Xbox One, după un update stufos adus jocului, a putut fi jucată fără probleme la 1920 x 1080 pixeli.
Trecând peste faptul că utilizatorii au de câştigat şi asta este cel mai important, mulţi s-au întrebat care este sursa răzgândirii. Nu de alta, dar când au decis că jocul va fi disponibil doar la 900p pe consola Microsoft, cei de la Blizzard nu ajuns la această concluzie din ambiţie personală. Răspunsul se pare că vine de la Microsoft.
Într-un interviu acordat recent celor de la Eurogamer, John Hight de la Blizzard a spus foarte clar că oficialii gigantului din Redmond nu erau mulţumiţi de calitatea jocului şi ne-au forţat mâna. ,,Microsoft spunea că asta este inacceptabil. Trebuie să găsiţi o cale să obţineţi o rezoluţie mai bună.” Hight a explicat foarte clar că, în final, a fost vorba de o colaborare cu programatori Microsoft pentru a se obţine saltul în rezoluţie.
În teorie, eliminarea senzorului Kinect din pachet a eliberat suficient de multe resurse pentru ca un număr semnificativ de jocuri să poată fi jucate la rezoluţie Full HD pe noul Xbox. În practică însă, Diablo 3 este unul dintre puţinele titluri care pot fi jucate cu acelaşi nivel de detalii pe Xbox One şi PS4.