League of Legends este cel mai popular MMORPG, dar World of Warcraft nu e departe
Pentru mulţi dintre noi, ideea de MMORPG este sinonimă cu World of Warcraft, dar popularitatea sa a fost depăşită de mult de League of Legends.
Un nou studiu ne oferă o imagine de ansamblu asupra situaţiei din piaţa de MMORPG-uri. Acestea din urmă sunt jocuri multiplayer care se joacă exclusiv online şi au caractere similare cu RPG-urile clasice.
Cei de la Superdata au concluzionat printr-o analiză realizată pentru cei de la Polygon că cel mai popular Mass Multiplayer Online Role Playing Game la ora actuală este League of Legends. Creaţia celor de la Riot Games este jucată intens de aproximativ 11,9% dintre toţi jucătorii de MMORPG-uri. Cu 11,2%, locul al doilea este ocupat de Crossfire, un titlu care s-ar putea să nu vă spună foarte multe lucruri. La egalitate de puncte, Dungeon Fighter Online se află tot pe poziţia a doua cu 11,2 procente. Pe poziţia a treia, podiumul este închis de World of Warcraft al celor de la Blizzard cu 9,1 procente. Alte nume care şi-au făcut loc în respectivul clasament sunt Counter Strike Onlie cu 1,9 procente, DotA 2 cu 1,7 procente şi Hearthstone cu 1,4 procente.
Creatorii League of Legends se pot mândri cu prima poziţie şi când vine vorba de profit. Nu mai puţin de 946 de milioane de dolari au intrat în visteria celor de la Riot Games în 2014 doar din acest titlu. În contextul în care jucătorii se pot bucura de la LoL şi fără să investească vreun ban, având în vedere că titlul este gratuit, valoarea de aproape un miliard de dolari este cu atât mai impresionantă.
La nivel global, în toate jocurile de tip MMO s-au cheltuit anul acesta aproximativ 8 miliarde de dolari. Ca urmare, un dolar din opt s-a dus la Riot Games. Cu câteva luni până la finele lui 2014, tot cei de la Superdata au afirmat că nu este deloc exclus ca profitul în această industrie să atingă 11 miliarde pentru întregul an şi până la 13 miliarde de dolari în 2017.