Din prea mult patos Samsung a inventat accesorii de Surface în reclamă
Deşi doar ieri am discutat pentru prima oară despre reclama anti-concurenţă de la Samsung, astăzi aflăm noi probleme legate de conţinutul ei.
Nu sunt sub nici o formă de acord cu genul de reclame practicate din ce în ce mai des în IT. Din păcate, indiferent că este vorba de o reclamă Microsoft anti-Google, o reclamă Nokia anti-Apple sau o reclamă Samsung anti-oricine altcineva decât Samsung, se pare că asta se poartă acum.
În teorie, astfel de reclame s-ar putea să funcţioneze la public, diverse studii confirmând probabil fiabilitatea lor. Problema este este că gradul lor de eficienţă se reduce la zero în momentul în care ,,bat apa în piuă” pe nişte detalii mincinoase despre concurenţă. În acest caz particular este vorba despre segmentul anti-Microsoft Surface.
Într-un context destul forţat, o domnişoară îi atrage atenţia unui domn care stătea liniştit la o masă ,,să-şi mute laptopul mai încolo”. Acesta din urmă vin cu argumentul că al său Surface este de fapt o tabletă. Minciuna, greşeala sau scăparea echipei de marketing a celor de la Samsung vine în momentul în care docking station-ul, opţional de altfel, conectat la Surface este clasificat ca fiind un dock cu baterie suplimentară – ,,battery dock”.
În cazul în care vă întrebaţi unde este greşeala, răspunsul este simplu. La ora actuală nu există un dock cu o baterie suplimentară pentru Surface. Este exclusiv rezultatul imaginaţiei realizatorilor reclamei. Docking station-ul la care se face referire într-un mod eronat, este un accesoriu cu o cu totul altă funcţionalitate, ce se poate conecta în caz de nevoie la tableta Microsoft. Acesta include un port USB 3.0, trei porturi USB 2.0, o ieşire video DisplayPort, o ieşire şi o intrare audio şi un port Ethernet. Pentru simplul fapt că acest periferic a fost gândit să stea la birou, nu să fie luat neapărat în deplasări, nu include nici un fel de baterie suplimentară şi nici nu vă sporeşte miraculos autonomia tabletei.
Această discrepanţă a fost sesizată pentru prima oară de cei de la WPCentral. Având în vedere bugetele de marketing pe care la toacă anual cei de la Samsung, astfel de scăpări sunt inadmisibile, dacă nu cumva sunt intenţionate. Încă nu m-am decis care variantă ar fi mai gravă.