Black Friday 2014: eMAG anunță cel mai mare eveniment de shopping și ce înseamnă în România
Black Friday 2014 debutează pe 21 noiembrie în România, dată fixată de eMAG. Cel mai mare magazin online și-a anunțat azi planurile, iar imaginea cumpărătorului român e cel puțin interesantă.
Black Friday 2014 se va derula ca anul trecut: eMAG și-a fixat data de 21 noiembrie, iar unii jucători din retail vor participa atunci. Alții, și o parte din primii, se pregătesc și pentru 28 noiembrie. De ce a ales eMAG data de 21 noiembrie pentru Black Friday 2014? Iulian Stanciu, directorul eMAG, susține că este cea mai bună dată, corelată și cu sărbătoarea americană, deoarece curierii au timp să livreze, oamenii nu sunt plecați în scurte concedii de 1 decembrie și nu se creează un blocaj logistic.
„Înainte de Black Friday am studiat sărbătoarea la cei din SUA, am văzut psihologia cumpărătorilor și ce înseamnă. Apoi, am adaptat la specificul pieței (n.r. – din România) și la ceea ce își doresc clienții. În State este o sărbătoare legată de Ziua Recunoștinței. Noi am zis să fie o sărbătoare de consum pentru români, tocmai de aceea am mutat mai devreme, să ajungă produsele înainte de sărbători și să nu fie timpul de așteptare prea mare“, a afirmat acesta în timpul conferinței de presă.
Specificul pieței din România mai presupune și că aici oamenii nu vor neapărat produse vechi la prețuri mici, ci produse din gama actuală la preț redus. „Așa am colaborat cu furnizorii să aloce fonduri pentru astfel de produse. Și ca să nu mai fie nicio discuție, anul viitor va fi Black Friday pe 20 noiembrie, deoarece weekendul de 1 decembrie va fi unul prelungit așa că dacă am pune pe 27 noiembrie ar fi dificil să livrăm“, a mai spus Stanciu.
Citește și de ce se măresc prețurile în magazine înainte de Black Friday 2014
Black Friday 2014 va fi cel mai mare eveniment de shopping pentru eMAG, iar compania a prezentat și cifre din anii precedenți. Anul acesta se așteaptă să vândă către 5,7 milioane de români (9,5 milioane spun că știu de Black Friday) în valoare de 150 de milioane de lei, cu reduceri totale de 75 de milioane de lei. Oferta completă va include 450.000 de produse.
Cifrele eMAG în anii precedenți: 2013 – 7,4 milioane de români știau de Black Friday, 4,7 milioane au spus că vor cumpăra, au fost 250.000 de produse vândute; 2012 – 4,1 milioane de români știau de Black Friday, 2,4 milioane au spus că vor cumpăra, 120.000 de produse vândute.
Produse vândute de eMAG de Black Friday 2014
În maximum șase zile, cu 150 de camioane pregătite pe zi, eMAG se așteaptă să livreze toate cumpărăturile pe care le vor face românii de Black Friday 2014. Bun, dar ce poți cumpăra? Ei bine, sunt în vârf smartphoneurile cu 50.000 de unități, sunt 25.000 de laptopuri, 15.000 de televizoare (smart și nu numai), 10.000 de aparate foto, 10.000 de esspressoare, 6.000 de căști, 50 de pick-up-uri și 1.000 de mașini de spălat vase și cam aceasta este categoria electroIT. Apoi, vor mai fi 15.000 de pachete de scutece, 12.000 de cărți, 5.000 de anvelope, 5.000 de parfumuri, 2.000 de lopeți de iarnă, 1.500 de servicii de masă, 800 de scaune auto pentru copii, 500 de boilere, 500 de saltele și 300 de canapele și 300 de generatoare de curent.
În 2013, eMAG a vândut în premieră autoturisme. De Black Friday 2014, mai aduce încă 50 de bucăți și mai pregătește o surpriză despre care Iulian Stanciu a zis că nu vorbește. Nu este vorba de supermarket-ul eMAG, dar așteptările sunt ridicate.